  • 11. Data: 2009-06-26 06:10:44
    Temat: Re: Ciągłość numeracji faktur
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 26 czerwiec 2009 07:56
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h21nv4$4qd$1@news.onet.pl>):

    > No nie ma, ale takie jest założenie, że firmy działają rokami.
    > Remanent robisz itepe.

    Dla definicji ciągłości numeracji terminy remanentów nie mają
    znaczenia. Jeśli więc uznamy, że numeracja 100/2008 i 1/2009 jest
    ciągła, to nie ma przeszkód, aby uznać, że numeracja 10/5/2009 i
    1/6/2009 też jest ciągła. W przeciwnym przypadku należałoby uznać, że
    tylko numeracja 1,2,...,n jest ciągła.

    A w praktyce stosuje się tyle różnych dziwnych numeracji
    (numer/miesiąc/rok), czy nawet oddzielnej numeracji dla każdego klienta,
    i jakoś nie słychać, aby US się do tego czepiał.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-06-26 06:49:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > I nikt ci się nie dopieprzył do tego?
    > Przecież w każdej chwili możesz dorobić fakturę x+1/y/rrrr niezaleznie
    > od tego czy faktura 1/y+1/rrrr już istnieje czy nie.

    No przecież tak naprawdę - jeśli komuś mocno zależy - to w każdej
    sytuacji może dostawić fakturę w dowolne miejsce wysyłając do wszystkich
    "późniejszych" fakturobiorców korekty.

    I wytłumaczenie jest bardzo proste: pomyliłem się i wystawiłem dwie
    faktury o tym samym numerze, dokumentujące różne operacje. Pomyłkę
    spostrzegłem na koniec kwartału, roku, etc i wtedy to skorygowałem.

    Tak więc wymóg ciągłej numeracji (BTW jaka jest definicja ciągłości w
    przypadku funkcji w dziedzinie liczb naturalnych?) jest i tak do
    "obejścia" jeśli ktoś mocno potrzebuje.

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-06-26 06:50:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > No więc wyjasnij mi gdzie jest ciągłość pomiędzy fakturą
    >
    > 123/05/2009 a kolejną fakturą o numerze 01/06/2009 ?

    Taka sama ciągłość jak pomiędzy 122/05/2009 a kolejną 123/05/2009.
    Zawsze można znaleźć jeszcze kilka numerów pomiędzy każdą numeracją:
    np 122A/05/2009

  • 14. Data: 2009-06-27 07:33:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009, Tristan wrote:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h21nv4$4qd$1@news.onet.pl>):

    > No nie ma, ale takie jest założenie, że firmy działają rokami.

    A od kiedy podatek VAT rozliczamy rocznie?

    > Remanent robisz itepe.

    Przecież nie rozmawiamy o podatku dochodowym.
    Nakaz numeracji wynika z przepisów o VAT.

    pzdr, Gotfryd