  • 1. Data: 2009-06-21 16:18:37
    Temat: Ciągłość numeracji faktur
    Od: "Adam.O" <s...@n...pl>

    Witam.
    Mam zamiar zmienić oprogramowanie do wystawiania faktur.
    Aplikacja w której wystawiałem dokumenty sprzedaży do tej pory numerowała je
    w formacie:
    "faktura vat nr x/2009".
    Program którego mam zamiar używać od lipca może numerować faktury w
    formatach:
    "faktura vat x / 2009", albo "faktura vat fs x / 2009".

    Zastanawiam się, czy powinienem po zmianie programu rozpocząć numerację
    faktur od nowa, rozpoczynając nową serię? Czy kontynuować numerację w
    kolejności?
    Czy sytuacja w której faktury do
    Pewnego momentu roku będą posiadały zapis:
    Faktura Vat nr 8/2009, a później Faktura Vat FS 9 / 2009, albo Faktura Vat 9
    / 2009 może zostać uznana za brak ciągłościnumeracji?

    Pozdrawiam
    Adam O

  • 2. Data: 2009-06-21 19:03:35
    Temat: Re: Ciągłość numeracji faktur
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2009 o 18:18:37 Adam.O <s...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > formatach:
    > "faktura vat x / 2009", albo "faktura vat fs x / 2009".

    A czy do porównywania "faktura vat nr x/2009" z "faktura vat x / 2009"
    fiskus używa porównywarki "znakowej", czy też chodzi o to żeby
    faktura była jednoznacznie zidentyfikowana?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-06-21 20:18:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 18:18:37 +0200, Adam.O napisał(a):
> [...]
    > formatach:
    > "faktura vat x / 2009", albo "faktura vat fs x / 2009".

    IMHO nie ma sensu, musiałbyś trafić na naprawdę złośliwego kontrolera z US
    by uznał to za nieciągłość numeracji - a potem mieć _gigantycznego_ pecha
    i trafić na sędziego który by się zgodził ze zdaniem US (co jest rzadkie
    nawet w sprawach dużo poważniejszych, przynajmniej w CKMK)...

    Nie ma to jak kilka numeracji, w dodatku miesięcznych - wtedy nie ma
    problemów z fiskusem :) Albo to co stosują niektóre telekomy - numeracja
    faktur osobna dla każdego klienta...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2009-06-25 20:00:27
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    ja mam format x/y/2009
    x kolejna numeracja faktur
    y kolejny miesiać- bieżący

    wiec na początku kazdego miesiąca wartość Y sie zmienia - i liczenie X-
    zaczyna od początku
    wiec też jest to jakby analogiczny problem

    A robie juz to 8 lat i jest ok

  • 5. Data: 2009-06-25 20:30:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BETON wrote:
    > ja mam format x/y/2009
    > x kolejna numeracja faktur
    > y kolejny miesiać- bieżący
    >
    > wiec na początku kazdego miesiąca wartość Y sie zmienia - i liczenie
    > X- zaczyna od początku
    > wiec też jest to jakby analogiczny problem
    >
    > A robie juz to 8 lat i jest ok

    I nikt ci się nie dopieprzył do tego?
    Przecież w każdej chwili możesz dorobić fakturę x+1/y/rrrr niezaleznie
    od tego czy faktura 1/y+1/rrrr już istnieje czy nie.

  • 6. Data: 2009-06-25 21:00:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > I nikt ci się nie dopieprzył do tego?
    > Przecież w każdej chwili możesz dorobić fakturę x+1/y/rrrr niezaleznie
    > od tego czy faktura 1/y+1/rrrr już istnieje czy nie.

    Mi księgowa wręcz doradzała taką numerację właśnie z powodu możliwości
    zastosowania powyższego manewru :)

    Były już u mnie USy, UKSy i inne plagi i wszystko było OK.

    A problem tak w ogóle jest trochę gdzie indziej - w szerszym spojrzeniu na
    system podatkowy i stosunek państwa do przedsiębiorcy. Który to stosunek
    jest chory. Numeracje, skreślenia, korekty, oryginały, kopie, duplikaty
    kopii, duplikaty oryginałów, kopie skreśleń oryginalnych duplikatów kopii
    korekty oryginału... Przecież tego w ogóle nie powinno być. Jest zdarzenie
    gospodarcze, jest zapłacony podatek i do widzenia. A tymczasem żyjemy w
    obozie koncentracyjnym, w którym podatnik zastanawia się, czy przestępstwem
    skarbowym jest, że część odręcznie wypisanej faktury jest zapisana innym
    kolorem długopisu... (tak, tak, spotkałem się z tym)

    P.

  • 7. Data: 2009-06-25 21:43:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 15:30:25 -0500, witek napisał(a):
    > I nikt ci się nie dopieprzył do tego?

    A czemu by miał się ktoś dopieprzyć? :)

    > Przecież w każdej chwili możesz dorobić fakturę x+1/y/rrrr niezaleznie
    > od tego czy faktura 1/y+1/rrrr już istnieje czy nie.

    Numeracja ma być ciągła, to jedyny wymóg. Kiedyś były tu dywagacje odnośnie
    tego, czy można zamiast 1,2,3,4... użyć kolejnych elementów ciągu
    fibonacciego :)

    A TPSA bodajże numeruje x/nr_klienta/rok - czyli ma jeszcze większe pole
    do manewru :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-06-26 00:10:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > fibonacciego :)
    >
    > A TPSA bodajże numeruje x/nr_klienta/rok - czyli ma jeszcze większe pole

    No więc wyjasnij mi gdzie jest ciągłość pomiędzy fakturą

    123/05/2009 a kolejną fakturą o numerze 01/06/2009 ?

  • 9. Data: 2009-06-26 05:56:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > No więc wyjasnij mi gdzie jest ciągłość pomiędzy fakturą
    >
    > 123/05/2009 a kolejną fakturą o numerze 01/06/2009 ?

    A gdzie jest ciągłość pomiędzy 100/2008 a 1/2009, chyba że taką
    numerację też odrzucamy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-06-26 06:05:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 26 czerwiec 2009 07:56
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h21nv4$4qd$1@news.onet.pl>):

    > A gdzie jest ciągłość pomiędzy 100/2008 a 1/2009, chyba że taką
    > numerację też odrzucamy.

    No nie ma, ale takie jest założenie, że firmy działają rokami.
    Remanent robisz itepe.

    --
    Tristan