    From: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciężarowy czy osobowy?
    Date: Thu, 28 Feb 2002 14:46:26 GMT

    Thu, 28 Feb 2002 08:53:11 +0100, Maddy <m...@i...pl> piszesz:

    >To co to za "kombi"??
    >Mój suzuki swift jest na 5 osób (kto widział, wie że wielkie to to nie
    >jest). Kupujesz tico combi ciężarowe? :-)

    Istnieje rozporzadzenie ministra transportu z dnia 7 października 1999
    r. w sprawie homologacji pojazdów (Dz.U.99.91.1039), w ktorym miedzy
    innymi znajdziesz odnosnik do samochodow osobowych kombi i hatchback:

    --- cytat ----
    Jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:
    1) liczba dostępnych miejsc siedzących nie większa niż 7, przy czym o
    dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność na pojeździe jego
    kotwiczeń; aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania,
    jego kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zespawane lub
    osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie
    dostępnych narzędzi,
    2) spełniona jest zależność: P-(M+Nx68) > Nx68, gdzie:
    P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,
    M - masa w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg
    N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy, to można
    go uznawać za ciężarowy (kategorii N1)
    --- koniec cytatu ---

    Wydaje mi sie, ze dla 5-osobowego samochodu, warunek 2 oznacza
    ladownosc co najmniej 620kg. Twoj sie zalapuje? A moze jest starszy?
    Niestety nie wiem, jakie byly warunki wczesniej, ani czy to
    rozporzadzenie nie bylo pozniej zmieniane.

    Ze swojej strony, ciekawy jestem co z tymi utrudnieniami na granicy.
    Czy rzeczywiscie stosowana jest jakas niecna praktyka w tym zakresie?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski