    From: "TEMPVS" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Thu, 2 Sep 2004 20:08:45 +0200
    Sender: e...@o...pl@83.168.114.10
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch372a$a0s$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>

    wiadomości

    > Możesz objaśnić na przykładach liczbowych ?

    są możliwe takie przedzialy dochow:

    (-oo,a)+<a,b)+<c,d)+...+<z,oo)

    problem polega na tym, aby suma dochodow w kazdym z tych przedzialow byla
    jednakowa

    np. podatnicy o dochodach zawierajacych sie w przedziale (-oo, 30000)
    lacznie generuja taki sam dochod co podatnicy osiagajacy dochody z
    przedzialu <30000, 50000) itd..

    > Chyba trzeba by ci zastosować "ręczny wykład" (znaczy: ze wspomaganiem
    > stosownymi narzędziami :>).
    > Toż tłumaczę iż taki wniosek wysnuwa się TYLKO w ten sposób, że 30%
    > akcyzy z paliw przeznacza się "na drogi" :>
    > A pozostałe 70% ? Nie mnie pytaj :>

    dlaczego pominąłeś to,że co z tego ze jest ta akcyza itp. jak wieksza cena
    paliwa - wieksza cena produktow - czy chcesz powiedziec, przez to
    pominiecie, ze producenci nie podnasza cen swoich prodoktow, jesli rosna
    ceny paliw? co za roznica ze placa akcyze, jak podnosza rownoczesnie cene
    odpowiednio!? wiec kto tak naprawde zaplaci za akcyze?

    > Przepraszam cię bardzo, byłem "za" (staniem w kolejce).
    > Owszem, były pretensje.

    a z jakiej to racji, skoro samochod osobowy zarejestrowano jako ciezatrowy
    to nagle w wakajce ma byc traktlowany jako osobowy... - chcieli sobie
    wliczyc zakup amochodu w koszty, traktowac jako inwestycja czy kto wie jako
    co... bo zaplaca mniejszy podatek - to maja co chcieli! czy biedny moze
    sobie odliczyc od dochodu zakup samochodu? czy moze odliczac wynajecie
    samchodu? a taki preses majac firme sam jest albo osoba fizyczna albo
    prawno - w zaleznosci jak mu jest wygodnie... tzn. oplacalnie

    piekne

    > Oczywiście. Zyskają w ten sposób że nie trzeba płacić za komplikację
    > wszelkich rozliczeń - komplikacja kosztuje, prostota nie.
    > Zakładając że masz bilion złotych i skutkiem uproszczenia zaoszczędzisz
    > parę miliardów - to coś z nimi się stanie.

    czyli twierdzisz, ze likwidacja progresji nie spwowoduje w zadnej grupie
    zwiekszenia efektywnej stopy podatkowej, wszyscy zaplaca mniejszy podatek?

    > primo - wychodzi ci 4000 zł razem...
    >
    > ...czyli wyszło ci o 1500 zł więcej na drugie dziecko a sam włumaczyłeś
    > ze "dla już biednego mniejsza suma więcej znaczy" - to raz, a dwa
    > (czyli 2.2) - to jak ci to wyszło ? KTÓRE koszty są mniejsze ?
    > (odpowadam IMHO: "zaoszczędzone przez obniżenie standardu" - toż
    > pytam dlaczego na 1. dziecku nie "zaoszczędzić" ;))

    nie o to chodzilo, ze koszty beda mniejsze, nie spotkalem sie jeszcze z tym,
    zeby koszt krancowy byl ujemny...
    ]chodzi o to, ze majac dwoje dzieci - nie wydaje sie tyle co na jedno - bo
    ubrania jedne moze nosic po drugim, ksiazki jedne czytac po drugim, zabawki,
    itd... ewidentnie koszt utrzymania kolejnego dziecka jest mniejszy, ale nie
    oznacza to, ze koszt calkowity sie zmniejsza

    --
    TEMPVS