    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Thu, 2 Sep 2004 23:15:14 +0200
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch372a$a0s$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, TEMPVS wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Możesz objaśnić na przykładach liczbowych ?
    >+
    >+ są możliwe takie przedzialy dochow:
    >+
    >+ (-oo,a)+<a,b)+<c,d)+...+<z,oo)
    >+
    >+ problem polega na tym, aby suma dochodow w kazdym z tych przedzialow byla
    >+ jednakowa
    >+
    >+ np. podatnicy o dochodach zawierajacych sie w przedziale (-oo, 30000)
    >+ lacznie generuja taki sam dochod co podatnicy osiagajacy dochody z

    Wiesz co ?
    Wychodzi mi na to że jeśli podatników z przedziału (0,30000) (sprawę
    strat czyli (-oo,0) pozwolę sobie pominąć milczeniem - chyba że wyjaśnisz
    iż chcesz dopłacać do ponoszących straty) przypadkiem będzie dwa razy
    mniej niż tych z przedziału (30000,50000) - to ci z niszego przedziału
    powinni płacić dwa razy większy podatek (średnio) :>
    Najchętniej (jakbym mógł :)) zabronił bym ci używania matematyki,
    w twoim ręku jest to dość niebezpieczne narzędzie ;)

    >+ > akcyzy z paliw przeznacza się "na drogi" :>
    >+ > A pozostałe 70% ? Nie mnie pytaj :>
    >+
    >+ dlaczego pominąłeś to,że co z tego ze jest ta akcyza itp. jak wieksza cena
    >+ paliwa - wieksza cena produktow - czy chcesz powiedziec, przez to
    >+ pominiecie, ze producenci nie podnasza cen swoich prodoktow, jesli rosna
    >+ ceny paliw? co za roznica ze placa akcyze, jak podnosza rownoczesnie cene
    >+ odpowiednio!? wiec kto tak naprawde zaplaci za akcyze?

    Moment, moment.
    Czyżbyś ty chciał powiedzieć że biedni (pośrednio) KORZYSTAJĄ
    Z DRÓG ?? Że te drogi są im potrzebne coby im kto chleb i mleko
    dowiózł ?
    Zwyczajnie nie jestem w stanie uwierzyć !!

    No dobra.
    Postaram się w tym wątku ograniczyć kolejne wypowiedzi (w miarę
    możności do zera), jako że jeszcze chwila a zacznę się stresować
    spójnością wniosków jakie wyciągasz :)

    >+ > Przepraszam cię bardzo, byłem "za" (staniem w kolejce).
    >+ > Owszem, były pretensje.
    >+
    >+ a z jakiej to racji, skoro samochod osobowy zarejestrowano jako ciezatrowy
    >+ to nagle w wakajce ma byc traktlowany jako osobowy...

    Moment.
    Czy ja NAPRAWDĘ używam innego języka polskiego niż widać ??

    BYŁEM ZA TYM ŻEBY SAMOCHODY CIĘŻAROWE MARKI "osobowy z kratką"
    STAŁY W KOLEJCE DLA SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH TAK SAMO JAK
    SAMOCHODY MARKI STAR 660.

    Skąd i jak wydedukowałeś owe "wakacje" ?
    Dopasowałeś sobie do swoich tez ??

    >+ - chcieli sobie
    >+ wliczyc zakup amochodu w koszty, traktowac jako inwestycja czy kto wie jako
    >+ co... bo zaplaca mniejszy podatek - to maja co chcieli!

    No i dobrze. Czego się MNIE o coś czepiasz ? :]

    [...]
    >+ > Oczywiście. Zyskają w ten sposób że nie trzeba płacić za komplikację
    >+ > wszelkich rozliczeń - komplikacja kosztuje, prostota nie.
    [...]
    >+ czyli twierdzisz, ze likwidacja progresji nie spwowoduje w zadnej grupie
    >+ zwiekszenia efektywnej stopy podatkowej, wszyscy zaplaca mniejszy podatek?

    Odnoszę wrażenie że w Polsce (i nie tylko) działa prawo Parkinsona
    i "biurokracja" nie dopuści do tego :>
    Nadto trzeba wyjaśnić iż dopuszczam do siebie myśl iż państwo zabiera
    MNIEJ podatku. Owszem, "na coś" zabraknie. Ale problem jest w tym,
    iż JUŻ brakuje - a państwo wydaje więcej niż ma :>
    I niekoniecznie jest prawdą iż "wszyscy zapłacą mniejszy podatek" - mniej
    pieniędzy się zmarnuje, więc te co zostaną w obiegu (choćby nawet
    "burżuje" w całości przywłaszczyli sobie 'oszczędność na podatku',
    a taka groźba istnieje - przy czym sam się zgodziłeś że podatkami
    różnic majątkowych NIE ZWALCZYMY) zostaną "na coś więcej" w końcu
    wydane - w sensie *dóbr materialnych* a nie wygenerowania stosu
    papierów - ten kto te dobra będzie produkował "wyprodukuje" również
    łańcuszek zapotrzebowania na półprodukty...
    W sumie, w najgorszym razie - trochę więcej bezrobotnych znajdzie
    pracę. I jak ta ostatnia operacja przekroczy pewien próg (zdaje się
    że występuje on gdzieś tak poniżej 10%) - to "burżuje" zaczną mieć
    problem: trzeba podnieść pensje (przynajmniej w pewnych zawodach)
    bo nie ma chętnych do pracy... na początek do *pewnych* prac...
    Zastrzegam iż ten mechanizm NIE powoduje w dzisiejszym świecie
    likwidacji rozziewu pensji 1_do_1000 - ale regulację płac "dla
    ludzi" raczej tak.
    Ktoś coś tu pisał że ośmielam się porównywać do Niemiec ? ;)
    I pytałem "dlaczego nie" ? ;)

    [...]
    >+ ]chodzi o to, ze majac dwoje dzieci - nie wydaje sie tyle co na jedno - bo
    >+ ubrania jedne moze nosic po drugim

    Jakby ci się chciało przeczytać moje wcześniejsze posty w tym wątku
    to znajdziesz uwagę iż najwyraźniej usiłujesz szukać "oszczędności
    na dzieciach" kosztem czegoś co nazwałem "obniżeniem standardu":
    przepraszam cię bardzo, ale *jeśli to ma być element wsparcia
    SOCJALNEGO* - to co, jedynak *nie może* nosić ubrania "po kimś"
    a 4. dziecko z kolei - tak ?? Zapewniam cię że jak ktoś jest
    BIEDNY to "ubrania po kimś" da się załatwić. Chyba że ktoś NIE
    CHCE.

    >+ ewidentnie koszt utrzymania kolejnego dziecka jest mniejszy

    Tylko dlatego, że W PRAKTYCE odbywa się "kosztem jakości" właśnie.
    I państwo NIE POWINNO tej różnicy usiłować pogłębiać.

    Ech...
    Ujmę tak: przekonałeś mnie, że jak ujrzę propozycję firmowaną
    przez ciebie i nie będę miał czasu na trzykrotne sprawdzenie
    owych rozwiązań - to powinienem profilaktycznie powiedzieć:
    "PRZECIW".
    Rozumiem iż brałeś to pod uwagę publikując koncept i swoje
    opinie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)