  • Data: 2004-09-06 20:23:33
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/6/2004 3:28 PM, WSm wrote:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > [...]
    >
    > Od kilkunastu lat pracuję na terenach wsi, wśród miejscowej społeczności. Od
    > pewnego czasu obserwuję zadziwiające jak na te grupę społeczną zjawisko.
    > Młodzi coraz później się pobierają. Coraz więcej młodych małżeństw przez
    > pierwszych kilka lat nie ma potomstwa. [...]

    Mnie np. na stronie MF, w odróżnieniu od inicjatora wątku, zaciekawiła
    tabelka, co ją w excelu sobie mozna pobrać, o wdzięcznym adresie:

    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/informatory/wykaz_o
    sob/umorzenia_z_2003.xls

    (http://www.mofnet.gov.pl/_files_/informatory/wykaz_
    osob/umorzenia_z_2003ii.pdf)

    I tak sobie siedzę przed komputerem i się zastanawiam, czy to jest
    przywilej, jak sie komu co umorzy, czy nie.

    W II i III grupie podatkowej jest ok. 5% podatników - a jak TEMPVS
    zaznaczył razem rozlicza się prawie połowa wszystkich - stąd wniosek, że
    dla większości rozliczajacych się razem niewiele to daje - rozliczają
    się razem, bo może tak chcą, albo wolą wypełniać jedno zeznanie, a nie dwa.
    Zabranie im tego "przywileju" niewiele zmieni - zapewne wiele mniej niż
    podane wyżej umorzenia, które stanowią ok. 10% całego podatku z PIT.
    Może gdyby do tych umorzeń dodać kilka funduszy, czy innych dotacji, to
    PIT możnaby wogóle znieść?
    Wtedy dopiero rodziny wielodzietne by sobie zaszalały.

    Pzdr: Catbert