    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Date: Fri, 10 Sep 2004 09:06:29 +0200
    <ch5od0$hhe$2@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <ch8587$heh$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chfgc7$71l$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chl3v5$ig2$1@news.onet.pl> <choutu$bji$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <chp22i$1be$1@korweta.task.gda.pl> <chpmq0$8ip$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <chqnkj$klp$1@news.onet.pl>

    On 9/10/2004 1:05 AM, TEMPVS wrote:
    > żeby kogos lub cos krytykowac, trzeba najpierw to dokladnie poznac
    >
    > nikt tego nie zrobil, bo i nie mial takiej mozliwosci
    >
    > nie wiem skad nagle sa jakies pretensje o wyimaginowane normy
    > powierzchniowe, ktore podobno wg mnie powinny wynosci tyle i tyle i etc., to
    > wszystko sa nadinterpretacje - delikatnie stwierdzajac
    >
    > i najwazniejsze, nie tylko trzeba wiedziec co sie krytykuje, ale
    > jednoczesnie nie mozna prowadzic krytyki w taki sposob, aby zaprzeczac
    > wlasnym pogladom, samemu sobie
    > jaki jest cel dyskusji, w ktorej neguje sie czyjes i swoje wlasne poglady!?
> [...]

    Wybacz, ale to co napisałes to pseudointelektualny bełkot.

    Do tej pory twoja propozycja sprowadza się do kilku punktów:

    1. Zabrać mozliwośc rozliczania się wspolnego małżonkom bez dzieci - co
    ma słuzyć wzrostowi wpływów do budżetu.

    Propozycja ta jest słaba intelektualnie z kilku powodów: - na podstawie
    danych o pobieranych podatkach można jednoznacznie wyliczyć, że nie będą
    to kwoty znaczące, chociażby z tego powodu, że większość podatników jest
    w I- ej grupie, więc przeniesienie z pierwszej do pierwszej nic nie
    daje, a mnoży ilośc pitów przez 2, czyli dochodzi kilka milionów
    dodatkowych formularzy do sprawdzenia.

    Ponadto podniesienie statusu rodzin wielodzietnych przez zabranie
    rodzinom bezdzietnym to co najwyżej satysfakcja moralna - jest to
    motywacja negatywna, dla ludzi ubogich to, czy rozliczją się razem, czy
    osobno nie ma znaczenia, pacjenci z wyższych grup nie będą kierować się
    nawet kilkusetzłotowymi w skali roku bonusami płodząc (lub nie) kolejne
    dziecko - a o takich kwotach należy mówić.

    2. Dodanie bonusów za dzieci - to transfer dochodów z jednej grupy do
    drugiej, więc nic innego, jak kolejny lewacki patent na powszechną
    szczęśliwość.

    Policzyłeś ile "dostanie" przeciętna wielodzietna rodzina, gdyby
    wprowadzić Twoje koncepcje? Bez tego wyliczenia rozmawiamy o plecach
    Maryni. Wiesz ile kosztuje utrzymanie dziecka? Wiesz, że są to setki
    tysięcy złotych, zanim osiągnie jaka taką samodzielność? Weź kwotę 1000
    zł pomnóż przez 12 miesięcy i 20 lat - otrzymasz prawie ćwierć miliona -
    dla czwórki będzie to niemal okrągły milion - i odlicz od tej kwoty ZUS,
    PIT, VAT, KRUS, akcyzę i h... wie co - wtedy spróbuj za te kilka stów
    miesięcznie utrzymać dzieciaka, to pogadamy.

    Jak juz to zrobisz, to Twoje dziecko zadeklaruje, że owszem chce
    pracowac dla kraju, ale w USA - i cały Twój koncept o dbałości o
    przyrost naturalny leży w gruzach.

    Pzdr: Catbert