    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Fri, 10 Sep 2004 09:59:10 +0200
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch7nkt$d67$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <ch8587$heh$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chfgc7$71l$1@news.onet.pl> <M...@n...onet.pl>
    <chl3v5$ig2$1@news.onet.pl> <choutu$bji$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <chp22i$1be$1@korweta.task.gda.pl> <chpmq0$8ip$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <chqnkj$klp$1@news.onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, TEMPVS wrote:

    >+ żeby kogos lub cos krytykowac, trzeba najpierw to dokladnie poznac

    Owszem. Trochę się zdziwiłem sprawdziszy po przeczytaniu posta
    że to jest odpowiedź do mnie :>

    >+ nie wiem skad nagle sa jakies pretensje o wyimaginowane normy
    >+ powierzchniowe

    Przepraszam: ja coś o "normach" pisałem ??
    O ile pamiętam wyrażałem poważne (co najmniej i delikatnie rzecz
    ujmując) zastrzeżenia co do rozumowania że "dla kolejnego
    dziecka trzeba mniej" - zupełnie pomijającego aspekt "pod
    warunkiem że będzie miało gorzej". I do tego był zapisek
    z przykładową wartością - iż IMO 2*5 to jest więcej niż 8
    i na inne rozumowanie się nie zgodzę. Niezależnie ile
    wstawisz sobie zamiast "5" argumentując że "dla n-tego dziecka
    trzeba mniej powierzchni".

    >+ i najwazniejsze, nie tylko trzeba wiedziec co sie krytykuje, ale
    >+ jednoczesnie nie mozna prowadzic krytyki w taki sposob, aby zaprzeczac
    >+ wlasnym pogladom, samemu sobie

    Ależ... ja po prostu nie strzymałem argumentu o "komplikowaniu
    systemu podatkowego przez zniesienie progresji" - tego się
    czytać nie da na spokojnie....

    >+ jaki jest cel dyskusji, w ktorej neguje sie czyjes i swoje wlasne poglady!?

    Nie przyuważyłem żebym sam siebie krytykował: jakbyś nie zauważył
    (niektórym się zdarza) ja od systemu podatkowego domagam się:
    - PROSTOTY
    - OGRANICZENIA SKALI
    Tak aby "przelewania z pustego w próżne" (czytaj: kombinacje z pozornym
    zatrudnieniem szwagra) oraz "prawdopodobny zysk z niepłacenia podatku"
    (pamiętając że przechwycenie niepłacącego kończy się dla niego karami)
    nie działał na ewidentną korzyść "kombinatorów" - kosztem tych co
    się do prawa stosuja oczywiście.
    Cała reszta jest WTÓRNA.

    >+ jeszcze raz zaznaczam, ze wszystkie postulaty zostana przeniesione na wyzszy
    >+ stopien abstrakcji

    Myśmy już nowomowę ćwiczyli - a przynajmniej mi jest znana.
    Żeczę powodzenia, wszystkie znane mi "przeniesienia do abstrakcji"
    rozjeżdżały się na implementacji (kiedy liczą się KONKRETY).
    Jakby tak się dało ominąć moją skromną osobę w doświadczeniach
    z "przenoszeniem na wyższy poziom"... wdzięczny byłbym... może
    w sąsiednich krajach zaproponuj ? ;)

    >+ i absolutnie nie nalezy ich wiazac z jakakolwiek reforma
    >+ systemu fiskalnego

    Jestem zaszokowany.
    Szczególnie po przeczytaniu iż powodem propozycji jest "nienalezna
    ulga dla małżeństw bez dzieci" którą zabrać należy :>
    I po poczytaniu o "degresywnej kwocie wolnej".
    Ależ gdzie, to nie jest "reforma systemu", to "tylko poprawki" :]
    Jak to pisałeś: "nie mozna prowadzic krytyki w taki sposob, aby
    zaprzeczac wlasnym pogladom, samemu sobie", tak ?
    Wiesz, chyba masz rację ;>

    >+ prosze wstrzymac sie do tego czasu od wszelkich wypowiedzi komentujacych
    >+ blednie wyciagniete wlasne wnioski

    To o zabieraniu "nienależnej małżeństwom bez dzieci kwoty wolnej"
    oraz o "mniejszych potrzebach dla n+1 dziecka" to nie ty pisałeś,
    to wnioski innego grupowicza ?
    No popatrz....
    A grupa jest "dyskusyjna" jakby kto pytał z wszelkimi konsekwencjami
    tegoż. Owszem, "podyskutujemy pod warunkiem że TEMPVS ma rację"
    może i rozumiem, ale nie obiecywałem że się będę do warunku stosował...
    Jeśli o moją opinię chodzi - to nie wnioski a propozycja jest
    "opiniowana negatywnie". Ewentualnie takoż założenia do propozycji
    - ale z mojego (szarego podatnika) punktu widzenia to jest sprawa WTÓRNA.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)