  • 61. Data: 2004-09-01 22:24:12
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ > do tego aby mieć te niby publiczne usługi na jakim takim poziomie.
    >+
    >+ a po co biednemu jakis ratownik na plazy

    Ty jesteś pewien co piszesz ? ;)
    Ratownika opłaca PAŃSTWO ??
    Jeśli mamy coś postawione na głowie to mamy - fakt że za akcje GOPR
    nie płacą ci są powodami akcji. Są szanse że w końcu jakiś "normalny"
    mechanizm zostanie uruchomiony.

    >+ czy droznik kolejowy!

    Moment. To na razie też pozostałość "przeszłych czasów".
    Z zastrzeżeniem że to raczej BIEDNI w większości są skazani na pociągi.

    >+ co go
    >+ obchodzi ze jakis bogaty mawielka firme i musi szybko cos tam transportowac
    >+ i nie ma czasu ogladac sie czy jedzie pociag czy nie

    Chyba jesteś niepoważny - drożnik jest zmartwieniem KOLEI.
    Oczywiście można zgodzić się na stosowanie takich zasad jak w ruchu
    drogowym i wprowadzić "zwykłe zasady przejazdu przez skrzyżowanie" :>
    Owszem, czytałem, kolej sprzedaje bilety dla bogatych - na salonki...

    >+ tak samo jakis ratownik i inne sluzby panstwowe przeznaczone dla bogatych

    Otwórz kąpielisko, ciekaw jestem kto ratownika będzie opłacał :>

    >+ wiec to ze bogaty placi proporcjonalnie - jest uzasadnione,

    Tylko tym iż w samym "korzystaniu" jakieś ślady "proporcjonalności"
    rzeczywiście są - ale w większym stopniu PROSTOTĄ owego naliczania
    (zamiast liczenia np. pierwiastka stopnia 2/5 :>).
    Kwota wolna - ze względu również na prostotę - IMHO może być brana
    pod uwagę, mimo iż jest elementem "socjalnym" (ale nie ma sensu
    brać kilku złotych po to żeby dawać je biednemu z powrotem w postaci
    wsparcia - niech więc sobie je zaraz "odpisze").
    No i kwota wolna "per osoba" wynika z poprzedniego - nie ma sensu
    żeby ktoś kto wcale nie zarabia a jest utrzymywany przez podatnika
    był traktowany inaczej (znaczy: małżeństwo z jednym dochodem
    2000 zł i małżeństwo z dwoma dochodami po 1000 zł), przy okazji
    rozwiązując "element socjalny" *w tej skali* wobec dzieci.
    Tak samo wobec pierwszego jak piątego - przecież sam sobie zaprzeczasz,
    najpierw pracowicie wywodząc jak to "dla biednego 10 zł to jest więcej"
    po czym twierdząc że "utrzymanie 5. dziecka mniej kosztuje" - I CO
    Z TEGO, skoro "utrzymujący" już MA na utrzymaniu czworo dzieci, a więc
    o tyle samo MA MNIEJ ?
    No i PROŚCIEJ dać "na każde dziecko tyle samo kwoty wolnej" - a to
    IMO *podstawa*.

    >+ osobne uzasadnienie ma progresja

    Nie ma - albo inaczej: nie przyjmuję za prawidłowe.
    [...]
    >+ a dlaczego ten bogaty nie wyplaci wyzszych pensji pracownikom

    Ależ masz rację (przynajmniej w części skali problemu).
    Tylko ze PODATKAMI tego IMO NIE DA się załatwić ! Sam piszesz:

    >+ i na podatki dla panstwa

    No to masz jasność.
    Za progresję zapłacą pracownicy - jeśli zarabiają mało zarobią
    jeszcze mniej :[

    A co do:

    >+ przeznacza te kwoty dla siebie

    ...to czekam aż będziesz prezesem... ;>

    Prowadzisz DG ?
    Jak nie - to załóż, nic skomplikowanego, standardowo polecam
    poczytać 2000...3000 postów z grupy i już mniej więcej wiesz
    jak "z papierkami" się obejść.
    A później "w celach dowodowych" zatrudnij pracowników...
    Tylko nam nie piszcz że żeby wypłacić 1000 zł trzeba mieć trochę
    więcej w kasie - google zna nasze oszacowania jakby co ;>

    >+ ze gdyby tych dodatkow im nie wyplacac to kazdyb pracownik przez rok by
    >+ otrzymywal dodatek do pewnsji = 600 zl
    >+ ale woleli ponad 40% przeznaczyc dla panstwa...

    Jak nie widzisz że progresja to NIE JEST METODA na nic (oprócz
    wkurzania pewnej grupy ludzi, którzy NAPRAWDĘ dochodzą do wniosku
    że za 60% dochodu pracować nie będą :>) to nic nie poradzę.
    Ale z tak skutecznym dostarczaniem dowodów przeciw własnym
    tezom spotykam się rzadko :)
    PS: post w którym przytoczyłem ten sam argument pisałem wcześniej :)
    (choć jak znam życie mój Chomik z newsserwerem tpnetu przewrócą
    kolejność na częściowo losową - z przewagą odwrotnej :))

    >+ wiec jaka kara?

    ...za progresję. Dla pracowników.

    Zaznaczam że nie znam metody na ograniczenie zarobków w ustroju
    kapitalistycznym dopóki inwestorzy chcą płacić bajonskie sumy
    zarządcom ich majątku.
    BTW: chyba zdajesz sobie sprawę że to nie prezes (czyli jakby nie
    patrzeć - pracownik) jest bogatszy od właściciela - inwestora
    banku ? Tyle że zarobków inwestorów "nie widzisz" to cię
    w oczy nie kłują :[ (owszem, miało być ":[" - bo szkoda !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 62. Data: 2004-09-01 22:37:58
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 40%
    >
    > godzić ? a jakie ma wyjście, żeby te pieniądze u niego zostały ? przeciez
    > jest przymus !

    np przeciez, moze wyplacic wyzsze pensje pracownikom, ale nie jednak oplaca
    mu sie zostawic 60% nadwyzki sobie... a 40% oddac...

    > progresja jest zaprzeczeniem prostoty podatku. Poza tym naprawdę nie ma
    dla
    > niej

    nie ma w tym nic trudnego, jesli zrezygnowac z odliczen od dochodu, odliczen
    od podatku ulg, etc..
    poza tym juz sama kwota wolna wprowadza progresje, a mf zdaje sie planuje
    wprowadzic degresywna kwote wolna...
    poza tym efektywna stopa podatkowa - przed skorzystaniez w odliczen etc...
    osob z III progu podatkowego wyunoki 27%....
    nalezy zauwazyc ze 83% podatkinow z II i III progu stosuje odliczenia (gdy w
    I progu tylko 45%)

    przecietny podatnik z I progu odlicza sobie od dochodu 1,8% wielkosci
    swojego dochodu, gdy tymczasem ten z III progu - 4,2%...
    czy to jest pro - czy degresywne? czyba degresywne co?

    > Zapewniam, że są tacy którym można by zabrać 80% a i tak zostało by im
    > dużo więcej niż tym "biednym". No i zwiększyły by się wpływy do budżetu
    > (koronny Twój argument).

    nie chodzi o wieksze wplywy, a o skutki obnizenia podatkow bogatym a
    podwyzszenia biednym i o wnioski plynace z analizy marginalnej

    > wiecej
    >
    > No właśnie na tym polu poszło Ci najgorzej z argumentacją.

    bo i nie jetem bogaty, nie bede wiecej wymyslac, czego to wiecej niszczy i
    eksploatuje bogaty
    faktem jest, ze 10 mln podat=nikow sie wspolnie rozlicza, a dzieci z tego
    powodu nie ma...

    --
    TEMPVS

  • 63. Data: 2004-09-01 22:39:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ to obchodzi, ze jak bogatemu sie nie podoba taki kraj, to droga wolna -
    >+ niech szuka lepszego

    Obawiam się że całkiem sporo się do twoich zaleceń stosuje - jak
    się nazywa ta wyspa, Jersey ? :>

    >+ lub ustanowi inne prawo

    Kpisz ?
    Owszem, takie ustroje były znane...

    >+ a dwa to ten bogaty placi proporcjonalnie wiecej bo i wiecej korzysta, to
    >+ nie biedny eksploatuje drogi,

    Kpisz. Na 100%.
    O nic innego od lat się nie walczy ;> jak o przeznaczenie 100% środków
    z akcyzy "paliwowej" na drogi właśnie (a IMO na infrastrukturę
    okołodrogową takoż - właśnie w oparciu podany przez ciebie o argument).

    >+ to nie biedny niszczy srodowosko produkujac
    >+ wszystko z plastiku bo jest taniej i ma wiekszy zysk etc. etc. etc!!!!!!!

    Moment. A kto kupuje te "plastikowe" rzeczy - mając do wyboru
    "plastik" albo nic ?

    >+ korzysta wiecej - placi wiecej - proste i logiczne, liniowo; a uzasadnieje
    >+ dla nieliniowosci, progresji juz podawalem

    I stanowczo uważam je za błędne.

    >+ > Czy dales polowe swoich dochodow komus z sasiadow co zarabia o polowe
    >+
    >+ to bylo pytanie retoryczne z uzasadnieniem, ze bogaty woli oddac ponad 40%
    >+ Panstwu, niz na inny cel - o ktorym sam moglby zdecydowac

    Pisałeś o pracownikach (bogatych, ale pracownikach). Oni niekoniecznie
    mogą "przeznaczyć na inny cel": mają np. prowizję 30% od "zaoszczędzonego
    funduszu płac"... Nie pytaj mnie - a właścicieli - jakie są warunki
    dostania takich pieniędzy.
    I zastanów się czym kierują się ludzie wydający na giełdzie swoje
    małe oszczędności "żeby zarobić lepiej niż w banku" - to są tacy sami
    (choć nie liczący się procentowo przy wydawaniu decyzji strategicznych)
    właściciele jak ci co ustalają "strategiczne" reguły gry :>
    Owszem, poparłem już czyjeś zdanie że powinno być zabronione
    (a przynajmniej ograniczone do "nie mających powiązań w rozumieniu
    ustawy o podatku dochodowym") posiadanie firmy przez inne firmy (osoby
    prawne) - przynajmniej byłoby wiadomo KTO tak chciał :>

    >+ wiec te 40% to
    >+ nie jest dla nich az takie dotkliwe

    Ale skutkuje tym że firma mniej inwestuje lub mniej płaci "ludziom" :>

    >+ ale i tak zadne argumenty was nie przekonaja

    ...ciebie widać też. Włącznie z twoimi własnymi dowodami ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 64. Data: 2004-09-01 22:42:09
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    >+ > Wytłumacz posiadaczom przedwojennych obligacji [...]
    >+ obecnie nie odbiera sie juz nikomu zadnych praw

    ...chwilowo ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 65. Data: 2004-09-01 22:47:42
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    > Hej !

    > jednak warto sobie zdawać sprawę z tego, że przyrost naturalny zwiększa
    > się wtedy , gdy ludziom żyje się lepiej, stabilniej, bezpieczniej. Czyli
    > niespecjalnie odpowiada to dzisiejszym czasom w Polsce. Proponowane
    > przez Ciebie ulgi są łyżką miodu w beczce dziegciu. Nie dając wymiernych
    > efektów skomplikują tylko dodatkowo system podatkowy.
    > O ile rubryk zwiększą się wtedy deklaracje PIT ?

    nie przestawielm zadnej konkretnej propozycji, wiec uwagi na tremat
    komplikacja sa nie na miejscu, nie moza sie wypowiadac na temat czegos czego
    jeszze nie ma... wielu politykow tak niestety postepuje zanim pojawi sie
    jakas publikacja, oswiadczenie etc.. juz jest krytykowana, ze jest w niej
    zle to i tamto...

    > zabrionisz
    >
    > widzę, że zaczynasz gwałtownie obniżać poziom dyskusji ...

    a ty nie odpowiadasz na pytania,
    to sa przyklady innych twoim zdaniem moze lepszych metod zmiany struktury
    ludnosci
    czym chcesz regulowac przyrost naturalny jesli nie iloscia urodzin (iloscia
    zgonow? etc...)
    jedyna mozliwosc racjonalna to lidzba rodzacych sie dzieci
    skoro twierdzisz, ze to jest zla koncepcja to pomoglem ci wskazac inne bo
    sam sie nie wysililes

    ciekawe dlaczego jakos USA wplywaja na ilosc poczec swoim podatkiem
    federalnym i ulgami

    --
    TEMPVS

  • 66. Data: 2004-09-01 23:30:14
    Temat: Re: Co o tym mslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Ależ nie.
    > Stan mamy taki, że węzeł z podatkami (i kilkoma innymi dziedzinami prawa
    > chyba też) można rozwikłać metodą zastosowaną do pewnego frygiskiego[1]
    > węzła potraktowanego stosownie przez niejakiego Aleksandra imperatora.
    > A ty co i rusz na uwagi proponujesz niewielkie skomplikowanie
    > wzorem nijakiego Gordiusza [2] ;)
    > BEZ uproszczenia (znacznego) czegoś w zamian.
    >
    > [2] Tego "od węzła" [1] :)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    komplikacja a koncepcja to dwie rozne rzeczy

    nie interesuje mnie komplikacja, kazdy pomysl mozna wprowadzic w zycie w
    bardziej lub mniej skomplikowany sposob

    osobna sprawa jest dekomplikacja systemu podatkowego a osobna sprawa jest
    okreslenie, ktore malzenstwo moze a ktore nie powinno sie wspolnie rozliczac

    mnie interesowala ta druga kwestia

    --
    TEMPVS

  • 67. Data: 2004-09-02 00:02:33
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > No to jest nieporozumieniem.
    > Wszystkie statystyki nt. wysokości "progresywnego" podatku na to
    > wskazują - tak mały procent mamy ludzi bogatszych i bogatych (a tym
    > samym wpływu z "wysokich dochodów").

    niestety, ale mf twierdzi co innego
    I prog - 52%, II prog - 19%; III prog- 29% podatku do calosci

    > Jakbyś zAŚ tak wpadł na znaczne obniżenie progów - to jedynie

    a progi wg mnie powinny byc inaczej ustalone - podzielic spoleczenstwo na
    rowne czesci wg przedzialow dochodowych, np na 3 = czesci i stosowan rozne
    stawki podatkowe

    > Podatki "na drogi" są kasowane innym sposobem niż podatek dochodowy
    > - i dobrze o tym wiesz.

    Ale okazuje sie, ze sa za niskie, albo nadmienrie przez kogos eksploatowane

    > Co takiego ?? Z MPO ??
    > Primo - co państwu do tego ?
    > Secundo - a po kim owo MPO sprząta, bo samych bogaczach ??
    > No to muszą oni nieźle śmiecić, biorąc pod uwagę ile ich jest :>

    nie bede dawac takich wiecej przykladow, bo nie jestem bogaty, ale MPO
    przynajmniej w Warszawie jest wlasnoscia miasta, czy ktos wazy smieci etc..
    i ocenia kto ma ile zaplacic? wszyskto jest rozkladane po rowno, nie
    wazne...
    firmy prodkuja tony plastiku bo redukuja koszty...

    > Jeśli państwo będzie się zajmowało TYM CZYM MA - to PROPORCJI
    > nie będzie.

    > - ale wywieść z tego PROGRESJI nijak
    > się nie da :>

    z podatku placonego przez biednego i bogatego tez sie nie dalo...

    > dotyczy TYLKO tych co kwotę przekroczyli :>) w postaci
    > kwoty wolnej ma sens - ale progresja ...

    a co z podatkami posrednimi? tam jest najmniej liniowosc... biedby tego w
    zaden sposob nie odliczy, ale cwani bogaci znaja sposoby jak wliczyc cos w
    koszty dzialalnosci firmy, czy odliczyc od podatku...

    i jaka byla wielka niedawno pretensja, jak samochodyb zarejestrowne jako
    ciezarowe mialybyc odprawiane razem z tirami... co oznaczalo dla nich
    kolejki...

    > *ZA PROGRESJĘ I TAK ZAPŁACĄ NAJBIEDNIEJSI*.

    aha, a za brak progresji nie zaplaci nikt, wszyscy zyskaja, jakie to piekne
    :)

    > A co przemawia przeciw ?
    > "obyczaje narodowe" ? A to pewnie masz rację.

    pozoim plac, chyba ze chcesz porownywac je sily nabywczej.......... co tez
    nie jest bez wad

    > Jasne. Drugie dziecko potrzebuje osobnych rzeczy - a piąte
    > już nie. Mnie tam innej matematyki uczyli ;)

    no trudno by pozostawal staly....
    koszt marginalny = o ile zwieksza sie koszty gdy wzrosnie liczba dzieci o
    bardzo mala liczbe, czyli o jedno
    dwoje dzieci np 2000 zl/mc na dziecko, jedno dziecko - 2500...

    --
    TEMPVS

  • 68. Data: 2004-09-02 00:09:16
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]

    > z akcyzy "paliwowej" na drogi właśnie (a IMO na infrastrukturę
    > okołodrogową takoż - właśnie w oparciu podany przez ciebie o argument).

    dlatego tu jest uzasadnienie dla liniowosci - korzysta wiecej - wiecej
    placi... ale ... przeciez zadnym odkryciem nie jest to, ze to zwieksza
    koszty a producent zwieksza cene produktow... kto placi ostatecznie?

    --
    TEMPVS

  • 69. Data: 2004-09-02 07:45:53
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > a ty nie odpowiadasz na pytania,
    > to sa przyklady innych twoim zdaniem

    ???moim zdaniem ? ja nic nie mówiłem o wpływaniu na zgony

    > jedyna mozliwosc racjonalna to lidzba rodzacych sie dzieci
    > skoro twierdzisz, ze to jest zla koncepcja to pomoglem ci wskazac inne bo
    > sam sie nie wysililes

    ależ wysiliłem się - podałem Ci przecież genialny pomysł, żeby składki
    emerytalne były opłacane w części na konta własne, w części na swoich
    rodziców.
    Załatwia to sprawę wpływu na zwiekszenie przyrostu naturalnego
    nie ruszając kwestii podatkowych.

    > ciekawe dlaczego jakos USA wplywaja na ilosc poczec swoim podatkiem
    > federalnym i ulgami

    Jak sytuacja gospodarcza w Polsce będzie tak jak w USA to wtedy mozemy
    sobie porównywać.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 70. Data: 2004-09-02 07:59:47
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ch5h1g$10b0$1@news2.ipartners.pl>, EMPI wrote:

    > jednak warto sobie zdawać sprawę z tego, że przyrost naturalny zwiększa
    > się wtedy , gdy ludziom żyje się lepiej, stabilniej, bezpieczniej. Czyli

    A to skad wziales ?
    1. Popatrz na przyrost w krajach biednych i bogatych.
    2. Najwiekszy przyrost w Polsce byl po wojnie i w stanie wojennym.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl