  • 1. Data: 2007-01-25 15:02:42
    Temat: Co z polskim VAT-em przy nieksięgowanych fakturach europejskich?
    Od: "Adam" <t...@w...pl>

    Korzystam z usługi Google AdWords.
    Google wystawami mi zagraniczne faktury.
    Jak rozumiem, VAT doliczam sobie sam po stawce polskiej.
    Ale jeśli nie chcę uznać tego za koszt, to znaczy nie zamierzam księgować
    tych faktur, to rzecz jasna nie mam takiego obowiązku, a tym samym kwestia
    doliczenia VAT-u też nie istnieje, prawda?

    Może to głupie pytanie, ale średnio się na tym znam. Rozlicza mnie biuro
    rachunkowe, a ja od czasu do czasu lubię je sprawdzić.

  • 2. Data: 2007-01-25 19:52:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jan 2007, Adam wrote:

    > Korzystam z usługi Google AdWords.
    > Google wystawami mi zagraniczne faktury.

    "europejskie" czy "importowe"? Znaczy wystawia je w USA czy GB dla
    przykładu? :)

> [...]
    > tych faktur, to rzecz jasna nie mam takiego obowiązku, a tym samym kwestia
    > doliczenia VAT-u też nie istnieje, prawda?

    Ależ skąd!
    To są oddzielne operacje!
    Z tytułu importu (na przykład) należy się VAT i już.
    A to czy ktoś CHCE później skorzystać z prawa zaliczenia w koszty
    i ew. CHCE odliczyć VAT, to już wolna wola podatnika!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-25 20:21:23
    Od: "Adam" <t...@w...pl>

    > "europejskie" czy "importowe"? Znaczy wystawia je w USA czy GB dla
    > przykładu? :)

    europejskie.

    > Ależ skąd!
    > To są oddzielne operacje!
    > Z tytułu importu (na przykład) należy się VAT i już.

    Hmm. Czyli za każdym razem gdy dostaję od nich fakturę, a raczej jakiś link
    do czegoś, co niby jest fakturą, muszę doliczyć do tego VAT i zapłacić go w
    Polsce?

  • 4. Data: 2007-01-25 20:36:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-01-2007 o 21:21:23 Adam <t...@w...pl> napisał(a):

    > europejskie.

    > Hmm. Czyli za każdym razem gdy dostaję od nich fakturę, a raczej jakiś
    > link do czegoś, co niby jest fakturą, muszę doliczyć do tego VAT i
    > zapłacić go w Polsce?

    Nie, za każdym razem gdy powstaje u Ciebie obowiązek podatkowy.
    Nie wiem na czym polega dokładnie to AdWords, ale zapewne w świetle prawa
    wykonałeś na ich rzecz jakąś usługę, albo zaimportowałeś ich usługę,
    więc jesteś zobligowany przez (w)prawo do naliczenia i odprowadzenia
    p(r)odatku.

    pozdr

  • 5. Data: 2007-01-25 20:58:00
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Adam" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktur, to rzecz jasna nie mam takiego obowiązku, a tym samym kwestia
    > doliczenia VAT-u też nie istnieje, prawda?

    do wyłapywania takich sytuacji służy vat ue kwartalne
    wtedy widać, że ktoś coś Tobie sprzedał a Ty tego nie kupiłeś
    znam osobe, którą w ten sposób skontrolowano - nie doszła pocztą jedna faktura z
    Francji

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-25 22:27:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Jan 2007, Adam wrote:

    > Hmm. Czyli za każdym razem gdy dostaję od nich fakturę, a raczej jakiś link
    > do czegoś, co niby jest fakturą, muszę doliczyć do tego VAT i zapłacić go w
    > Polsce?

    Na mój gust nie tyle z tytułu "otrzymania linku", a z tytułu "importu
    usługi" (przyjmując iż wewnątrzwpólnotowa transakcja jest "usługą
    na zasadach importu" - bo oczywiście literalnie import to nie jest).
    Sprawa "papierowości" faktur wałkowana była wiele razy :), przyjmijmy
    że w momencie wydrukowania danych z linka powstaje faktura wystawcy
    (drukowana przez Ciebie na jego zlecenie).
    Jeśli obowiązek podatkowy powstaje w tym momencie, IMO wychodzi iż
    odpowiedź brzmi: "tak".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-26 06:30:55
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wtedy widać, że ktoś coś Tobie sprzedał a Ty tego nie kupiłeś
    > znam osobe, którą w ten sposób skontrolowano - nie doszła pocztą jedna

    Ale importu usług na VAT UE kwartalnym nie wykazujesz?

    SIM

  • 8. Data: 2007-01-26 20:46:56
    Od: "Adam" <t...@w...pl>

> [...]
    > wykonałeś na ich rzecz jakąś usługę, albo zaimportowałeś ich usługę,
    > więc jesteś zobligowany przez (w)prawo do naliczenia i odprowadzenia

    OK. To jak to teraz załatwić? Mam 3 takie faktury - sierpień, wrzesień,
    październik 2006, do których nie naliczyłem VAT-u, bo nie byłem świadomy
    tego, że oni w ogóle wystawiają na mnie takie faktury.
    Rozumiem, że trzeba złożyć korekty - pewnie tych miesięcy plus dodatkowo za
    zeszły rok i zapłacić podatek z odsetkami.
    Czy będzie prościej jeśli nie będę chciał zaliczać tego w koszty? Co muszę
    zrobić wówczas? Co mi grozi? Faktury były na śmieszne kwoty - 10-20 zł.

  • 9. Data: 2007-01-26 21:06:14
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-01-2007 o 21:46:56 Adam <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy będzie prościej jeśli nie będę chciał zaliczać tego w koszty? Co
    > muszę zrobić wówczas? Co mi grozi? Faktury były na śmieszne kwoty -

    Ustalmy jedno - czy Ty zarobiłeś ta kasę czy wydałeś? Bo jeśli zarobiłeś
    to co chcesz zaliczać w koszty? Dalej przyjmuję że wykonałeś dla nich
    jakąś usługę
    od której masz naliczyc podatek.

    Ustal kiedy wg ustawy o VAT powstał obowiązek podatkowy.
    Zapewne przegapiłeś ten moment. Teraz masz dwa wyjścia - zapominasz o
    sprawie
    i czekasz 5 lat, albo wystawiasz do tego faktury wewnętrznem korygujesz
    deklaracje + wyjasnienia,
    wpłacasz podatek z odsetkami i składasz czynny żal że (1) naraziłeś na
    uszczuplenie,
    (2) faktury wewnętrzne wystawiłeś wadliwie/nierzetelnie (3) ?coś jesczcze?
    Odliczenie VAT można zrobić ale przy takich kwotach możesz odpuścić żeby
    nie drażnić lwa,
    zresztą nie wiem czy mógłbyś to odliczyć.

    Swoją droga jestem ciekaw jak do rejestrów za 2006 rok dopisać fakturę z
    2007.

    pozdr

    --
    PIT 19%
    ZUS 40%

    Dolicz * akcyzę * opłaty za rejestrację samochodu * abonament RTV * różne
    inne obowiązkowe opłaty

    Ile Ci zostaje?

    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 10. Data: 2007-01-26 21:23:44
    Od: "Adam" <t...@w...pl>

    > Ustalmy jedno - czy Ty zarobiłeś ta kasę czy wydałeś?

    Wydałem. Otrzymałem fakturę za usługę bez naliczonego VAT-u. Miałem naliczyć
    sam.
    Faktur w ogóle nie księgowałem, bo nie byłem świadomy, że mam je sobie sam
    ściągać z internetu.