eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo z polskim VAT-em przy nieksięgowanych fakturach europejskich? › Re: Co z polskim VAT-em przy nieksięgowanych fakturach europejskich?
    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co z polskim VAT-em przy nieksięgowanych fakturach europejskich?
    Date: Fri, 26 Jan 2007 22:06:14 +0100

    Dnia 26-01-2007 o 21:46:56 Adam <t...@w...pl> napisał(a):

    > OK. To jak to teraz załatwić? Mam 3 takie faktury - sierpień, wrzesień,
    > październik 2006, do których nie naliczyłem VAT-u, bo nie byłem świadomy
    > tego, że oni w ogóle wystawiają na mnie takie faktury.
    > Rozumiem, że trzeba złożyć korekty - pewnie tych miesięcy plus dodatkowo
    > za zeszły rok i zapłacić podatek z odsetkami.
    > Czy będzie prościej jeśli nie będę chciał zaliczać tego w koszty? Co
    > muszę zrobić wówczas? Co mi grozi? Faktury były na śmieszne kwoty -
    > 10-20 zł.

    Ustalmy jedno - czy Ty zarobiłeś ta kasę czy wydałeś? Bo jeśli zarobiłeś
    to co chcesz zaliczać w koszty? Dalej przyjmuję że wykonałeś dla nich
    jakąś usługę
    od której masz naliczyc podatek.

    Ustal kiedy wg ustawy o VAT powstał obowiązek podatkowy.
    Zapewne przegapiłeś ten moment. Teraz masz dwa wyjścia - zapominasz o
    sprawie
    i czekasz 5 lat, albo wystawiasz do tego faktury wewnętrznem korygujesz
    deklaracje + wyjasnienia,
    wpłacasz podatek z odsetkami i składasz czynny żal że (1) naraziłeś na
    uszczuplenie,
    (2) faktury wewnętrzne wystawiłeś wadliwie/nierzetelnie (3) ?coś jesczcze?
    Odliczenie VAT można zrobić ale przy takich kwotach możesz odpuścić żeby
    nie drażnić lwa,
    zresztą nie wiem czy mógłbyś to odliczyć.

    Swoją droga jestem ciekaw jak do rejestrów za 2006 rok dopisać fakturę z
    2007.

    pozdr

    --
    PIT 19%
    ZUS 40%

    Dolicz * akcyzę * opłaty za rejestrację samochodu * abonament RTV * różne
    inne obowiązkowe opłaty

    Ile Ci zostaje?

    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!