  • 1. Data: 2004-07-31 05:40:06
    Temat: Części komputerowe z zagranicy
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy wiecie może jakie są opłaty przy sprowadzaniu części komputerowych z
    krajów UE lub USA?

    Z UE cło zdaje się wynosi 0% a z USA?
    Czy jest jeszcze jakiś VAT lub inne opłaty?

    Dzięki bardzo za pomoc.

  • 2. Data: 2004-07-31 08:23:01
    Temat: Re: Części komputerowe z zagranicy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > krajów UE lub USA?
    >
    > Z UE cło zdaje się wynosi 0% a z USA?
    > Czy jest jeszcze jakiś VAT lub inne opłaty?

    Obudź sie...

    jezt 31.07.2004.

    Nie ma granicy celnej z POZOSTAŁYMI krajami UE.

    Jesli sprowadzasz czesci z krajow UE w ramach wnd/wdt
    to oni stosuja stawke VAT 0, a ty placisz nasza 22%.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-31 09:21:10
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli sprowadzasz czesci z krajow UE w ramach wnd/wdt
    > to oni stosuja stawke VAT 0, a ty placisz nasza 22%.

    Nigdy nic nie kupowałem za granicą stąd moja niewiedza. Co to jest wnd/wdt?
    I co jeśli z USA?

    Jeszcze raz dzięki.

  • 4. Data: 2004-07-31 09:44:27
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Marek pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Nigdy nic nie kupowałem za granicą stąd moja niewiedza. Co to jest
    > wnd/wdt? I co jeśli z USA?
    >
    > Jeszcze raz dzięki.

    No z USA to jest normalny import...
    sprawdz w taryfie celnej..
    A z UE nie ma importu... jest
    Wewnatrzwsoplnotowe Nabycie Towaru (WNT)
    i Wewnatrzwspolnotowa Dostawa Towatu (WDT)

    Przeczytaj sobie w ustawie o VAT ..

    Jesli JAKO PRZEDSIEBIORCA chcesz kupic cos w ramach WNT to dla towjego
    dostawcy jest to WDT. Musisz miec rejestracje VAT UE....itd....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-31 09:45:14
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > >
    > Nigdy nic nie kupowałem za granicą stąd moja niewiedza. Co to jest
    wnd/wdt?

    Wewnotrzwspólnotowe nabycie/dostawa towarów. Jeśli spraowadza się na własny
    użytewk albo na firmę nie będącą płatnikiem VAT, to do 10000Euro "importu"
    jest zwolnienie z VAT, nic nie płacisz oprócz ceny zakupu. Zobacz w nowej
    ustawie VAT z 11 marca.

    Co do USA, to chyba na części komp. cło jest zerowe, chociaż nie jestem
    pewny (zobacz w TARIC), a VAT musisz zapłacić.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 6. Data: 2004-07-31 09:52:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Julek pisze:

> [...]
    > własny użytewk albo na firmę nie będącą płatnikiem VAT, to do 10000Euro
    > "importu" jest zwolnienie z VAT, nic nie płacisz oprócz ceny zakupu.

    Tylko ze oni chyba niemaja prawa doobnizenia sobie stawki do 0...
    wiec cena bedzie z "ichnim" VAT-em.

    Ale tego nie jeste mpewny..

  • 7. Data: 2004-07-31 11:51:09
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Dzięki Wam bardzo za pomoc. Jeszcze ostatnie pytanie. Czy w przypadku
    sprowadzania towaru z USA płacę VAT od całej kwoty (cena towaru+wysyłka) czy
    tylko od ceny samego towaru? VAT 22%?

  • 8. Data: 2004-07-31 14:40:53
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dzięki Wam bardzo za pomoc. Jeszcze ostatnie pytanie. Czy w przypadku
    >sprowadzania towaru z USA płacę VAT od całej kwoty (cena towaru+wysyłka)
> [...]

    Płacisz od wartości celnej + ew. clo. Czyli praktycznie wchodza wszystkie
    koszty zwiazane ze sprowadzeniem towaru, w tym transport.

    Zobacz ustawa o PTU - art. 29 ust. 13 i następne.

    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=yrsA
    &wyd=9&rok=104&nr=54

  • 9. Data: 2004-08-15 21:32:57
    Od: robert<r...@h...pl>