  • 1. Data: 2004-07-30 14:53:43
    Temat: ZUS, UZ, sj
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    dzisiaj znajomy podał mi następującą informację:

    Jako wspólnik s.j. nie płaci ZUSu, bo:

    a) jest zatrudniony na UZ w innej firmie na kwotę 150zł

    b) w s.j. ponoć nie musi płacić zdrowotnego

    o (a) kiedyś słyszałem, choć niestety szczegółów nie znam :( ale o (b) to
    już wcale. Przecież s.j. to taka nieco rozbudowna s.c. Więc czemu akurat
    byłaby taka różnica ze zdrowotnym?

    Bardzo bym prosił o jakieś informacje w prostej postaci, zrozumiałej na
    chłopski rozum nieekonomisty.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-07-30 15:04:24
    Temat: Re: ZUS, UZ, sj
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w

    > o (a) kiedyś słyszałem, choć niestety szczegółów nie znam :( ale o (b) to
    > już wcale. Przecież s.j. to taka nieco rozbudowna s.c. Więc czemu akurat
    > byłaby taka różnica ze zdrowotnym?

    Przeczytaj:

    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz4

  • 3. Data: 2004-07-30 21:39:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jul 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Przecież s.j. to taka nieco rozbudowna s.c. Więc czemu akurat
    >+ byłaby taka różnica ze zdrowotnym?

    Mości hrabio, czy ty sugerujesz że jest jakaś *różnica*
    między "niepłaceniem ZUSu z tytułu zlecenia" między S.C.,
    S.J. a jednoosobową DG ??
    Bo AFAIK to we *wszystkich* przypadkach można próbować się
    wykręcić zleceniem od oskładkowania...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-31 01:03:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 30. lipca 2004 23:39 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > S.J. a jednoosobową DG ??
    > Bo AFAIK to we *wszystkich* przypadkach można próbować się

    Nie wiem, dlatego prosiłem o wyjaśnienie[1]. Myślałem, że od zdrowotnego się
    nie da wykręcić.

    [1] Opisu podanego przez Tomka jeszcze nie przeczytałem, bo z racji godziny
    wczesnej (3 rano) nie chce mi sie na razie nad tym myśleć.