  • 1. Data: 2002-02-05 10:51:58
    Temat: Czy ZUS ma takie prawo ...?
    Od: "ZWAN" <z...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek może wskazać mi podstawę prawną na
    podstawie której ZUS odmawia zwrotu wpłaconych składek na ubezpieczenie
    chorobowe po wygaśnięciu umowy.

    Scenariusz.
    1.Wpłacam skłądki za siebie (działalność gospodarcza)
    2. Pomyliłem się przy wpłacie o np 1 PLN.
    3. Na podstawie umowy moje ubezpieczenie wygasa :-(
    4.Nie wiem o tym (gdybym wiedział to bym zapłacił właściwą kwotę).
    5. Po roku zaczynam chorowac i ide do lekarza i na zwolnienie
    6. ZUS odmawia mi zasiłku za czas choroby twierdzac ze umowa wygasła
    7.Rozumiem to (!?) i prosze o zwrot skłądek wpłaconych na podstawie umowy
    która już nie obowiązuje
    8. (teraz najlepsze) ZUS mówi "NIGDY !!! i .... już

    Chodzi mi o podstawę prawną takiej odmowy

    Jeśli ten temat był już wałkowany na liście to przepraszam bardzo.

    Darek

  • 2. Data: 2002-02-05 10:57:47
    Temat: Re: Czy ZUS ma takie prawo ...?
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    ZWAN napisał(a):

> [...]
    > która już nie obowiązuje
    > 8. (teraz najlepsze) ZUS mówi "NIGDY !!! i .... już
    >
    > Chodzi mi o podstawę prawną takiej odmowy
    Mam dziwne wrażenie że takiej podstawy nie ma, ale "nie... bo nie"

    Mój znajomy, po odmownej odpowiedzi z ZUS na propozycję zwrotu
    nienależnych juz przeciez składek na chorobowe po prostu zrobił
    korekty wszystkich deklaracji i rozliczył nadpłatę na ciężar składek w
    następnych miesiącach.
    Słowa nie powiedzieli.
    Natomiast co do zwrotu, to więcej stracisz czasu i pieniędzy na
    wydobycie tych składek z ZUS niz to warte. No chyba że juz nie płacisz
    ZUS z działalności i nie masz z czego odliczyc nadpłaty. Wtedy trzeba
    się bić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-02-05 11:32:56
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Dokładnie. Najpierw trzeba zacząć od złożenia korekt za miesiące, w którym
    nie było się objęty ubezpieczeniem chorobowym. A potem nadpłaty potrącać
    sobie od wpłat bieżących.

  • 4. Data: 2002-02-05 11:44:37
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wydobycie tych składek z ZUS niz to warte. No chyba że juz nie płacisz
    > ZUS z działalności i nie masz z czego odliczyc nadpłaty. Wtedy trzeba

    Wydaje mi się, że będzie to najlepsze rozwiązanie, bo mojemu znajomemu
    właśnie tak pani z zus-u kazała zrobić z deklaracjami za cały 1999 rok.
    Kasia

  • 5. Data: 2002-02-05 14:12:26
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > która już nie obowiązuje
    > 8. (teraz najlepsze) ZUS mówi "NIGDY !!! i .... już
    >
    > Chodzi mi o podstawę prawną takiej odmowy

    ZUS to najwieksza zlodziejska firma jaka dziala w tym kraju. Na samo slowo
    ZUS dostaje wysypki.
    Zostaje chyba droga sadowa:((( Bo zlodziej dobrowolnie pieniedzy nie odda.

    pozdrawiam
    waldi

  • 6. Data: 2002-02-05 21:32:47
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "ZWAN" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2. Pomyliłem się przy wpłacie o np 1 PLN.
    > 3. Na podstawie umowy moje ubezpieczenie wygasa :-(

    Wpłacałeś za dużo czy za mało ??????

  • 7. Data: 2002-02-06 13:06:57
    Od: "ZWAN" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ZWAN" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wpłacałeś za dużo czy za mało ??????

    za mało :-)
    gdybym wplacil za zo to umowa by nie wygasła

    Zadzwoniłem do ZUSU do działu prawnego i okazało się że jeżeli ktoś tak jak
    ja wpłacał składki nie wiedzac o tym ze umowa wygasła to ma prawo zwrócić
    się do ZUSU o ich zwrot lub przeksiegowanie
    Prawnik z ZUSU powiedzial ze juz kilka razy przegrał w sądzie i od tej pory
    zwracaja jak tylko wpłynie takie podanie

    Darek

  • 8. Data: 2002-02-06 23:24:13
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Prawnik z ZUSU powiedzial ze juz kilka razy przegrał w sądzie i od tej
    pory
    > zwracaja jak tylko wpłynie takie podanie

    A nie umie "mądrala" zrobić tego bez pisma?????? Nie wpadł ten eu"geniusz"
    na to aby nie zrywać umowy z powodu minimalnie niezgodnej kwoty lub
    znikomego opóźnienia ???
    Najwyższy czas aby ta "charytatywna" (nie mylić: złodziejska) instytucja ZUS
    wreszcie ruszyła dupy swoich urzędasów i informowała na bieżąco płatników,
    że mają zamiar zerwać umowę. Marnotrawić pieniądze to oni umią doskonale "od
    zawsze". Wysyłać bezsensowne pisma też umią. Ale potrzebnych informacji już
    im się nie chce. Bo i po co ??? Oni są najważniejsi i mają wszystkich w
    dupie. Brać -chętnie, dać -prawie nigdy!

    Kiedy wreszcie coś w nich walnie? Może być samolot , albo rewolucja.