    From: "ZWAN" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy ZUS ma takie prawo ...?
    Date: Tue, 5 Feb 2002 11:51:58 +0100

    Witam serdecznie

    Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek może wskazać mi podstawę prawną na
    podstawie której ZUS odmawia zwrotu wpłaconych składek na ubezpieczenie
    chorobowe po wygaśnięciu umowy.

    Scenariusz.
    1.Wpłacam skłądki za siebie (działalność gospodarcza)
    2. Pomyliłem się przy wpłacie o np 1 PLN.
    3. Na podstawie umowy moje ubezpieczenie wygasa :-(
    4.Nie wiem o tym (gdybym wiedział to bym zapłacił właściwą kwotę).
    5. Po roku zaczynam chorowac i ide do lekarza i na zwolnienie
    6. ZUS odmawia mi zasiłku za czas choroby twierdzac ze umowa wygasła
    7.Rozumiem to (!?) i prosze o zwrot skłądek wpłaconych na podstawie umowy
    która już nie obowiązuje
    8. (teraz najlepsze) ZUS mówi "NIGDY !!! i .... już

    Chodzi mi o podstawę prawną takiej odmowy

    Jeśli ten temat był już wałkowany na liście to przepraszam bardzo.

    Darek