eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy absolwent zakładający firmę jest zwolniony z ZUS ? › Re: Czy absolwent zakładający firmę jest zwolniony z ZUS ?
    From: "saint0" <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy absolwent zakładający firmę jest zwolniony z ZUS ?
    Date: Thu, 28 Oct 2004 22:44:38 +0200

    > http://ks.sejm.gov.pl/proc4/opisy/2790.htm

    Dzieki za linka, poczytalem troche, co w moim przypadku mnie
    zainterosowalo to fragment z "ekspertyzy i opinii" tego projektu
    ktory jest udostepniony pod tym linkiem, a mianowicie :

    Ponadto, w przedłożonym projekcie przewiduje się wprowadzenie
    preferencyjnych stawek na ubezpieczenie społeczne dla osób, które po raz
    pierwszy podejmują działalność gospodarczą na własny rachunek. Osoby te będą
    przez 24 miesiące opłacać składki na ubezpieczenia społeczne od podstawy
    wymiaru wynoszącej 50% minimalnego wynagrodzenia, co ma na celu zachęcenie
    do rozpoczynania działalności na własny rachunek.

    Wiec ja wlasnie jak pisalem wczesniej mam zamiar rozpoczac
    dzialalnosc, nawet juz w tym roku mialem to zrobic :) ale
    z tego co przeczytalem chyba warto poczekac do stycznia 2005,
    bo jak wejdzie ten projekt i ta stawka 50% dla nowo rozpoczynajacych
    dzialalnosc, to nie ukrywam bedzie to jakies ulatwienie dla mnie -
    mniejsze koszty.
    Co o tym myslicie, wejdzie to? czekac do stycznia? czy raczej nie ma sensu?

    pozdr.
    Si