  • 1. Data: 2004-12-18 12:51:04
    Temat: Czy biuro rachunkowe odpowiada za błędy ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Zastanawiam sie nad skorzystaniem z usług biura rachunkowego
    do prowadzenia KPiR jeśli w przyszlym roku wejde w VAT.

    Czy gdy biuro popełni blad , który skutkuje np. jakąś karą
    finansową (albo odsetkami) to oni płaca to z własnej kieszeni,
    czy mimo wszystko ja to musze zapłacić ?
    Jak to bywa standardowo ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2004-12-18 14:25:20
    Temat: Re: Czy biuro rachunkowe odpowiada za błędy ?
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > Czy gdy biuro popełni blad , który skutkuje np. jakąś karą
    > finansową (albo odsetkami) to oni płaca to z własnej kieszeni,
    > czy mimo wszystko ja to musze zapłacić ?

    Płaci zawsze podatnik czyli ty ale potem biuro zwraca ci pieniądze (są
    zazwyczaj ubezpieczni od takich przypadków, zapytaj przy podpisywaniu
    umowy). Ale nie wiem czy po prostu dostaje się od nich pieniądze czy tez
    wytacza się sprawę by poszło z ubezpieczenia biura.

    Podpisanie umowy z biurem to dobre rozwiazanie. Ja w poczatkach swojej
    zaległosci zaufałam księgowej, która rozliczała mi DG bez umowy za 'drobna
    opłatą' no i zrobiła mały bląd, który mnie teraz bedzie kosztował co
    najmniej 8 tys. plus możliwe odsetki od 2001 roku :( beeeee

  • 3. Data: 2004-12-18 18:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Dec 2004, UlaPod wrote:
    [...]
    >+ Podpisanie umowy z biurem to dobre rozwiazanie. Ja w poczatkach swojej
    >+ zaległosci

    ?? :)

    >+ zaufałam księgowej, która rozliczała mi DG bez umowy za 'drobna
    >+ opłatą' no i zrobiła mały bląd, który mnie teraz bedzie kosztował

    Jeśli to nie tajemnica to pochwal się czy to był błąd rachunkowy
    (dla nas bez znaczenia ;)) czy "technologiczny" (w sposobie
    rozliczania), a jeśli to drugie - to jaki... będziemy mądrzejsi
    na co zważać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-19 20:02:24
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Odpowiada
    Dodatkowo będziecie musieli zawrzeć obowiązkową umowę OC.

    Grzegorz

  • 5. Data: 2004-12-19 21:07:49
    Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > finansową (albo odsetkami) to oni płaca to z własnej kieszeni,
    > czy mimo wszystko ja to musze zapłacić ?

    kilka dni temu wystawialam taka polise dla biura rachunkowego, z tym, ze
    musi to byc ubezpieczenie OC dobrowolne, bo z obowiazkowego nie ma
    odpowiedzialnosci za VAT. Jezeli biuro popelni blad i bedziesz musial w
    zwiazku z tym zaplacic kare to bierzesz od nich nr polisy, umowe, ktora masz
    z nimi spisana i idziesz do Towarzystwa, w ktorym maja polise. Towarzystwo
    po rozpatrzeniu sprawy pokrywa kare. Wazne jest aby biuro mialo wykupiona
    klauzule o odpowiedzialnosci za kary pieniezne, o ile nie ma tego w zakresie
    podstawowym polisy, bo inaczej musza wyplacic z wlasnej kieszeni a ponoc
    roznie to bywa

    Agnieszka

  • 6. Data: 2004-12-19 23:02:44
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    zakresie
    > podstawowym polisy, bo inaczej musza wyplacic z wlasnej kieszeni a ponoc

    a czy to nie powinno byc tak, ze poszkodowany zwraca sie do biura z zadaniem
    pokrycia szkod, a to biuro zwraca sie z tym do ubezpieczyciela, w koncu
    bezposredni stosunek prawny ma biuro z ubezpieczycielem, a ewentualnie skrot
    poszkodowany - ubezpieczyciel mozna by sprobowac zastosowac np. gdy biuro
    zbankrutuje itp.?

    w koncu polisa nie musiala obejmowac wszystkich sytuacji i reszte
    potencjalnie powinno pokryc biuro

  • 7. Data: 2004-12-20 22:36:14
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

> [...]
    > (dla nas bez znaczenia ;)) czy "technologiczny" (w sposobie
    > rozliczania), a jeśli to drugie - to jaki... będziemy mądrzejsi

    Już się chwaliłam wczesniej :(
    Księgowa przeoczyła moment 'wpadnięcia' w VAT. Nie pomyślała (a może nie
    wiedziała!?), że istnieje cos takiego jak kwota proporcjonalna w skali roku
    :(
    No i byłam Vatowcem ale o tym nie wiedziałam (tak mi to w US wytłumaczyli).
    Teraz czekam na protokół końcowy ile mam płacić (sam Vat to 7/8tys) i będę
    błagała o umorzenie odsetek.

    ula

  • 8. Data: 2004-12-21 20:34:35
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w koncu polisa nie musiala obejmowac wszystkich sytuacji i reszte
    > potencjalnie powinno pokryc biuro

    I normalne biura (przynajmniej moje) tak robią
    Jak się pomylą, to kary, odsetki mi płacą.
    Jak się dochodzą z ubezpieczalnią - to ich zmartwienie.
    Kwotę główną fiskusowi płacę ja (żeby się komuś nie wydawało, żem zarobił
    na biurze czy ubezpieczalni:-()

  • 9. Data: 2004-12-22 23:16:49
    Od: "Psirek" <p...@w...op.pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości

    [...]
    > Teraz czekam na protokół końcowy ile mam płacić (sam Vat to 7/8tys) i będę
    > błagała o umorzenie odsetek.

    Jestem ciekaw, czy US będzie liczyć VAT "od stu" czy "w stu". Daj proszę
    znać, bo to interesujący temat.

    pozdrawiam -- psirek