  • 1. Data: 2004-12-18 13:15:29
    Temat: koniec ulgi budowlanej????
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    prosze poprawcie mnie jeśli czegoś nie doczytałam, ale sama juz troche
    zbaraniałam.
    Wszyscy dokkoła (łącznie z moim USem) trąbia o definitywnej likwidacji dużej
    ulgi budowlanej z końcem tego roku. Wszyscy twierdzą, że dotyczy
    defunitywnie wszystkich inwestycji, niezależnie od daty ich rozpoczęcia.
    A moim zdaniem ten czteroletni termin do dokonywania wydatków podlegających
    później odliczeniu od podatku, dotyczy wyłącznie inwestycji rozpoczętych po
    dniu 31.12.2000r. Wynika to moim zdaniem z ustawy nowelizacyjnej z 9
    listopada 2000r. (Dz.U. 104, poz.1104) z jej przepisów przejściowych tzn z
    art.7 ust.2 pkt 24 _(nowy) przepis (...) ma zastosowanie do wydatków (...)
    które zostały odliczone od podatku po dniu 31.12.2000r. w związku z
    INWESTYCJĄ PODJĘTĄ PO TYM DNIU_
    moim skromnym zdaniem oznaczałoby to, że np. inwestycja która została
    rozpoczęta w 1999r. nie będzie ograniczona tym czteroletnim terminem i
    będzie można nadal ponosic wydatki, odliczane bez przeszków od podatku.
    Czy coś przeoczyłam albo źle zrozumiałam? pokornie przyjme każdą krytykę
    (byle tylko kontruktywną)

    pozdr.
    ewa

    P.S. chyba już można składać życzenia, więc WESOŁYCH ŚWIĄT