  • 1. Data: 2004-12-18 01:00:11
    Temat: Płatne studium zawodowe
    Od: "Maciek" <m...@B...pl>

    Witam!
    Chciałbym się dowiedzieć, czy są jakieś odliczenia od podatku w związku z
    zawodowym przekwalifikowaniem się (prywatne studium zawodowe). Czy istnieje
    możliwość otrzymania jakiegoś stypendium (może z funduszy unijnych???) w
    związku z kształceniem się na Policealnym Studium Zawodowym w systemie
    stacjonarnym (niestety w tej specjalności innego systemu kształcenie nie
    ma).

    Aktualnie jestem pracownikiem zatrudnionym na czas nieokreślony i pracuje od
    wielu lat więc nie chcę aby moja decyzja podjęta była zbyt pochopnie.
    Ponieważ w mojej pracy co najmniej nie ma żadnej przyszłości chciałbym ją
    zmienić.
    Jednakże specjalność w której chciałbym się kształcic jest możliwa tylko w
    systemie dziennym/stacjonarnym przez okres 2.5 roku , a dochodzi jeszcze
    dość wysokie czesne. Muszę więc znaleść jakiś sposób na częściowy
    zwrot kosztów zwłaszcza że nie będe miał wtedy możliwości pracy :(

    Mój awaryjny scenariusz wyglądałby tak: zwolnienie się z pracy za 3
    miesięcznym wypowiedzeniem (czy tylko wtedy dostane kuronia przez rok???-
    prosze mnie poprawić jeżeli bym się mylił) i pójście na zasiłek dla
    bezrobotnych, a wtedy miałbym chociaż przez rok jakieś skromne środki na ten
    cel.
    A może jest jakiś inny sposób na częściowy zwrot kosztów np. z Biura Pracy
    na przekwalifikowanie się bezrobotnego? Po ukończeniu studium miałbym
    zagwarantowaną możliwość pracy, a być może nawet samodzielne rozpoczęcie
    działalności. Słyszałem kiedyś że Urzędy Pracy zwracają/dają pieniądze
    jeżeli dana osoba po ukończeniu kursu/szkoły ma zagwarantowaną prace.
    Przyszły pracodawca musiał chyba wtedy złożyć jakąś pisemną
    deklaracje/zobowiązanie iż to uczyni.

    Bardzo dziękuje wszystkim życzliwym za pomoc.
    Pozdrawiam grupowiczów.

    Maciek

    PS Jeżeli jest jescze inna grupa na której mógłbym uzyskać jakieś informacje
    na ten temat
    to prosiłbym o wskazanie jej nazwy.