  • 1. Data: 2006-01-31 12:50:48
    Temat: Czy coś się zmieniło we wskaźnikach i innych takich?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Od nowego roku? Chodzi mi o rzeczy typu stawki za kilometr
    przy rozliczaniu samochodu, stawka wypadkowego dla jednoosobowych
    DG itd itp?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-01-31 12:59:40
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    http://www.wskazniki.pl/

  • 3. Data: 2006-02-01 06:44:13
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości

    > http://www.wskazniki.pl/

    Bardzo fajna stronka ;)
    Zwłaszcza ta stawka 50% PDOF :)
    Serio? To obowiązuje?

  • 4. Data: 2006-02-01 11:31:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Jano wrote:

    > Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał
    >>

    > Bardzo fajna stronka ;)
    > Zwłaszcza ta stawka 50% PDOF :)
    > Serio? To obowiązuje?

    Hm... dobre pytanie.

    TK uchylił obowiązywanie tej stawki *w zeszłym roku*, bo była
    niezgodna z Konstytucją (brak vacatio legis).
    Ale 1.I.2006 od wejścia w życie w grudniu 2004 nowelizacji
    z 18.XI.2004 upłynęło sporo wody w rzekach.

    Przyczyna dla której przepis został uchylony przestała obowiązywać.
    Też jestem ciekaw jak to jest :) (jak podejrzewasz osobiście
    mi nie grozi ;>).

    A nikt się tym chyba nie zajął, bo wszyscy mieli w oczach
    wybory i teoretyczne widoki na "3x15%" (a figa, PO też nie
    miało szans na samodzielne rządy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-01 20:01:45
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > TK uchylił obowiązywanie tej stawki *w zeszłym roku*, bo była
    > niezgodna z Konstytucją (brak vacatio legis).
    [...]
    > Przyczyna dla której przepis został uchylony przestała obowiązywać.
    > Też jestem ciekaw jak to jest :) (jak podejrzewasz osobiście
    > mi nie grozi ;>).

    Niezupełnie - Trybunał Konstytucyjny nie uznał bowiem za niekonstytucyjne
    przepisów, wprowadzających 50% stawkę, a jedynie przepis ustawy
    nowelizującej ustawę o PIT *wprowadzający* te przepisy w życie.
    Przepis pozostaje w ustawie, jednak jest on martwy. Chyba, że ustawodawca
    wprowadzi go w życie ponownie, tyle że już w sposób zgodny z konstytucją.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~