eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy ja dobrze rozumiem zasady odliczania od podatkow uzycia samochodu ? › Re: Czy ja dobrze rozumiem zasady odliczania od podatkow uzycia samochodu ?
  • Data: 2004-12-07 20:35:43
    Temat: Re: Czy ja dobrze rozumiem zasady odliczania od podatkow uzycia samochodu ?
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message
    news:cp4vut$e81$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Chcialbym potwierdzic zebrane informacje na temat odliczania od dochodu i
    > VAT-u zakupow zwiazanych z uzywaniem samochodu osobowego w firmie.
    >
    > Otoz zacznijmy od podatku dochodowego. Jesli samochod jest warty mniej niz
    > 20 000 EURO to nie ma problemow.
    Mniej niz 20kEUR wg definicji srodka trwalego - wydatki poniesione przed
    wprowadzeniem go do ewidencji ST moga w ekstremalnie pechowym przypadku
    spowodowac przekroczenie tego magicznego progu.

    > Wprowadzam sobie wszystkie koszty zakupu
    > paliw i czesci bez problemow. Jesli nie jest wprowadzony do ew. srodkow
    Jest klopot z kwalifikacja w KUP wydatkow na likwidacje szkody, gdy nie masz
    AC.

    > trwalych to jest ograniczenie ze te koszty nie moga przekroczyc podanej
    > stawki za kilometr.
    Tak.

    > Teraz VAT. Nie mozna odliczac VAT-u od zakupu paliw. A czy mozna odliczac
    od
    > zakupu czesci zamiennych, np. opon i oleju ? Jesli sie nie myle to mozna.
    Jeszcze mozna:-)

    > Zgadza sie ? Jesli chodzi o samochod dostawczy/ciezarowy to mozna odliczac
    > VAT od zakupu takze paliw.
    Oczywiscie dostawczy w rozumieniu ustawy VAT - wzor Lisaka.

    > Prosze o potwierdzenie czy te informacje sa zgodne z prawda
    Jezeli ktos moze to uzupelnic (mam nadzieje, ze nie skorygowac) to poprosze.

    Pozdrawiam
    LG