  • 1. Data: 2005-03-15 13:41:45
    Temat: Czy jest mozliwa korekta PIT-40?
    Od: "Maciek" <f...@a...com>

    Witam,
    Mam nastepujacy problem. Zlozylem oswiadczenie PIT-12. W konsekwencji tego
    pracodawca rozliczył mnie i wystawił mi PIT-40. Przezylem pewne zaskoczenie,
    kiedy otrzymalem PIT 8 lub 11 (nie pamietam) od innego pracodawcy.
    Najnormalniej w swiecie zapomnialem o tamtym dochodzie (jednodniowa praca na
    umowe o dzielo, psie pieniadze).
    No i teraz jest problem: jak to odkrecic, bo wychodzi na to, ze zlozylem
    falszywe oswiadczenie PIT-12. Czy ja mam pisac jakas korekte do US, czy
    zglosic sprawe pracodawcy, ktory to musi odkrecic.
    Z gory dziekuje za rade i pozdrawiam,

    Maciek
    maciek malpa kosmatki kropka neostrada kropka pl

  • 2. Data: 2005-03-15 13:46:05
    Temat: Re: Czy jest mozliwa korekta PIT-40?
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > zglosic sprawe pracodawcy, ktory to musi odkrecic.

    do pracodawcy

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-15 13:48:42
    Od: "Maciek" <f...@a...com>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > do pracodawcy

    Dziekuje za odpowiedz. Jeszcze jedno mnie nurtuje. Czy groza za to jakies
    konsekwencje? Chodzi mi o sytuacje, kiedy sam zglaszam sprawe i przyznaje
    sie do bledu.
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2005-03-15 14:00:02
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    > >
    >. Czy groza za to jakies
    > konsekwencje? Chodzi mi o sytuacje, kiedy sam zglaszam sprawe i

    sądzę że tak ponieważ zgłoszenie PIT 12 jest informacyjne a zgłaszasz
    to dobrowolnie zanim ktokolwiek spostrzegł naruszenie prawa .pracodawca
    może cię ukarać ale wcale tego nie musi zrobić -konsekwencją jest
    przeliczenie twoich dochodów i ewentualne korekty złożonych rozliczeń
    płatnika w US -na tę okoliczność płatnik musiał będzie złożyć
    wyjaśnienie - i za to możesz zostać ukarany przez pracodawcę ponieważ
    to są koszty .
    do czasu wykonania korekty i otrzymania poprawionych pitów od
    pracodawcy nie powinieneś składać rozliczenia rocznego .

    --
    == opix ==

  • 5. Data: 2005-03-16 08:24:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, opix wrote:

> [...]
    >+ zlozylem
    >+ > falszywe oswiadczenie PIT-12. Czy ja mam pisac jakas korekte do US,

    Ja zastanawiam się nad czym innym: czy pytający może zostać
    ukarany *PRZEZ US* ?
    Primo - nie napisał czy złożył już PIT-36.
    Secundo - czy może być ukarany za samo oświadczenie ?
    Jeśli którakolwiek odpowiedź brzmi "tak" to zgłoszenie się
    najpierw do pracodawcy (który powiadomi US poprzez złożenie
    korekty) pozbawi pytającego możliwości ochrony przez czynny
    żal.
    Inna sprawa czy taka ochrona w ogóle ma miejsce - US już
    też dostał ten "inny PIT8B/11" (więc "wie")... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)