  • 1. Data: 2003-01-23 17:15:30
    Temat: Czy kazdy "mały" musi wystawiać faktury VAT-MP?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Gdziesz w "Rzepie" wyczytalem cos takiego:

    Przypomnijmy, że małym podatnikiem może być ten, u którego wartość sprzedaży
    towarów, a także wartość eksportu towarów i usług nie przekroczyła w
    poprzednim roku podatkowym 800 tys. euro. W 2003 r. jest to przychód z 2002
    r. nieprzekraczający 800 tys. euro, czyli 3 mln 273 tys. zł. U komisanta
    decyduje wartość sprzedanych towarów (również 3 mln 273 tys. zł za rok
    2002), a nie uzyskana prowizja. Inny limit obowiązuje pozostałych
    pośredników, o których mówi art. 4 pkt 17a ppkt c).
    Wystawiane przez niego faktury muszą mieć oznaczenie "Faktura VAT-MP"

    Ale to chyba nie znaczy, że ze wzgledu na niskie przychody
    jestem Małym Podatnikiem (i nic o tym nie wiem :-)
    i musze wystawiac faktury VAT-MP???

    "Mały Podatnik" to cos, co moge wybrac, ale nie musze, zgadza sie?

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2003-01-23 17:29:28
    Temat: Re: Czy kazdy "mały" musi wystawiać faktury VAT-MP?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i musze wystawiac faktury VAT-MP???
    >
    > "Mały Podatnik" to cos, co moge wybrac, ale nie musze, zgadza sie?

    TAK ! .... ale przeczytaj sobie ten artykuł w Rzepie
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_z_030123/firma_z_a_4.
    html#1
    jeżeli juz coś wybrać to chyba metodę kwartalną

    Sark

  • 3. Data: 2003-01-23 18:22:57
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > TAK ! .... ale przeczytaj sobie ten artykuł w Rzepie

    Do czasu... Pamietacie, jak ten sam minister wpadl na pomysl opodatkowania
    ryczaltowego? Najpierw dobrowolne, potem obowiazkowe, a na koniec (czyli
    dzis) jest milion sto tysiecy wykluczen, kiedy nie wolno...

    M.

  • 4. Data: 2003-01-23 19:23:24
    Od: "OLO" <a...@g...net.pl>

    Cytuję -Mając na uwadze zmiany dokonane w ustawie o VAT, w rozporządzeniu
    zmieniającym dodano w par. 35 rozporządzenia w sprawie VAT nowy ust. 1a, w
    którym określono, że faktury wystawiane przez małych podatników, o których
    mowa w art. 6b ust. 1 ustawy o VAT (patrz ramka), powinny zawierać dodatkowo
    następujące elementy:
    . oznaczenie "Faktura VAT-MP",
    . termin płatności należności określonej w fakturze.

    Art. 6b. [ Metoda kasowa ]

    1. Mały podatnik może wybrać metodę kasową rozliczeń polegającą na tym, że
    obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z dniem
    uregulowania całości lub części należności, nie później niż 90 dnia od dnia
    wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2, 5 i 6, po
    uprzednim pisemnym zawiadomieniu urzędu skarbowego w terminie do końca
    miesiąca poprzedzającego okres, za który będzie stosował metodę kasową.
    Uregulowanie należności w części powoduje powstanie obowiązku podatkowego w
    tej części.

    2. W zakresie czynności, w stosunku do których obowiązek podatkowy w podatku
    od towarów i usług powstał przed okresem, za który podatnik rozlicza się
    metodą kasową, obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług nie powstaje
    w terminie określonym w ust. 1.

    3. Mały podatnik może zrezygnować z metody kasowej, nie wcześniej jednak niż
    po upływie 12 miesięcy, w czasie których rozliczał się tą metodą, po
    uprzednim pisemnym zawiadomieniu urzędu skarbowego, w terminie do końca
    kwartału, w którym stosował tę metodę.

    4. Mały podatnik traci prawo do rozliczania podatku metodą kasową począwszy
    od rozliczenia za miesiąc następujący po kwartale, w którym przekroczył
    kwotę określoną w art. 4 pkt 17a.

    5. U podatnika, który zrezygnował z metody kasowej lub utracił prawo do
    stosowania tej metody, obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług - w
    stosunku do czynności wykonanych w okresie, kiedy podatnik stosował tę
    metodę, powstaje w terminie określonym w ust. 1.

    6. Przepis ust. 1 nie narusza przepisów art. 6 ust. 6-7a, ust. 8a, ust. 8b
    pkt 5-7 i pkt 14, ust. 9 i 9a oraz art. 6a ust. 6.

  • 5. Data: 2003-01-23 19:52:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, OLO wrote:

    >+ Cytuję -Mając na uwadze zmiany dokonane w ustawie o VAT, w rozporządzeniu
    [...]

    Ekhm... :) Wystąpiłeś co najmniej jak Urząd !
    Sugeruję że jakbyś nieco przyciął i zastosował art. 14 par.6 Ordynacji,
    tj. zajął krótkie "stanowisko" to byłoby czytelniej ;) !!

    z pozdrowieniami - Gotfryd
    (wnoszący żeby go nie karać za czepianie się !)

  • 6. Data: 2003-01-23 20:40:47
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Ja tylko pytalem o to czy aby nie jestem bez wlasnej woli
    "malym podatnikiem", a nie o to co maly podatnik moze czy powienien robic.

    Nigdy nie występowałem ani o metodę kasową, ani o rozliczanie
    kwartalne. Nie jestem tym zainteresowany.

    Zanipokoilo mnie tylko, to ze maly podatnik musi wystawiac faktury "VAT-MP".

    OK, wiec spytam jeszcze raz inaczej:
    Kto jest "malym podatnikiem"? Ten kto spelnia warunki potrzebne
    do bycia nim, czy ten kto wystąpi do US o rozliczanie sie jako "MP"?

    Dzieki,

    Latet

  • 7. Data: 2003-01-23 21:03:43
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Kto jest "malym podatnikiem"? Ten kto spelnia warunki potrzebne
    > do bycia nim, czy ten kto wystąpi do US o rozliczanie sie jako "MP"?

    Tylko ten co spełnia warunki i wyrazi taką chęć, składając odpowiednie
    oświadczenie woli bycia MP

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 8. Data: 2003-01-23 21:09:10
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Pójdziesz spokojnie spać ??

    Teraz tak (choc zalezy to tez od paru calkiem innych czynnikow :-)

    > ...to błąd. Powinieneś sam przeczytać ;> !

    Z doswiadczenie wiem, ze po własnoocznym czytaniu tych ustaw
    nie moge spac przez co najmniej 2-3 noce :-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 9. Data: 2003-01-23 21:13:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2003, Latet wrote:

    >+ Ja tylko pytalem o to czy aby nie jestem bez wlasnej woli
    >+ "malym podatnikiem", a nie o to co maly podatnik moze czy powienien robic.

    Jesteś. Specjalnie ściągnąłem na nowo UoVAT (sugeruję że mogłeś
    sam sobie ściągnąć ;>), art. 4.17a.

    >+ Nigdy nie występowałem ani o metodę kasową, ani o rozliczanie
    >+ kwartalne. Nie jestem tym zainteresowany.

    No to miło.

    >+ Zanipokoilo mnie tylko, to ze maly podatnik musi wystawiac faktury "VAT-MP".

    Skąd wziąłeś *musi*, skoro w ustawie jest "może" ??

    >+ OK, wiec spytam jeszcze raz inaczej:
    >+ Kto jest "malym podatnikiem"? Ten kto spelnia warunki potrzebne
    >+ do bycia nim, czy ten kto wystąpi do US o rozliczanie sie jako "MP"?

    Małym podatnikiem jesteś z mocy prawa (ja też, FYI).
    O rozliczanie "MP" musisz wystąpić, jeśli chcesz. Ty możesz,
    "duzi" nie mogą. Art.6b (kasowo), art. 10.1c/d/e.
    Wszędzie jest "którzy wybrali" lub "mogą".

    Pójdziesz spokojnie spać ??
    ...to błąd. Powinieneś sam przeczytać ;> !

    >+ Dzieki,

    pozdrowienia :), Gotfryd

  • 10. Data: 2003-01-23 22:07:30
    Temat: Re: Czy kazdy
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    > No to miło.

    Czyzbys się cieszył że takich co to nie chcaskorzystac z udogodnień (w
    domysle "jak Ty") jest więcej ? :))

    > Małym podatnikiem jesteś z mocy prawa (ja też, FYI).
    > O rozliczanie "MP" musisz wystąpić, jeśli chcesz.

    I tu zaprotestuję, nie musisz występować (bo z tym słowem "występować" wiąże
    się oczekiwanie na wydanie zezwolenia) ale wystrczy poinformowanie US w
    stosownym terminie o takim zamiarze.

    ---
    Pozdr.
    Sark