  • 1. Data: 2003-01-23 13:57:43
    Temat: Kary za zwłokę przy kupnie mieszkania
    Od: "Dominik" <m...@...spam.interia.pl>

    Witam.

    Developer opóźnia się w oddaniu mieszkania które kupiłem.
    W umowie zawarłem paragraf dotyczący wypłaty odsetek przez Wykonawcę za
    zwłokę w budowie mieszkania.
    Mam pytanie:
    Czy jest jakaś podstawa prawna do zwrotu kosztów jakie poniosłem (np. na
    wynajem mieszkania, przedłużenia ubezpieczenia kredytu hipotecznego, itp.)
    w wyniku opóźnienia w oddaniu mieszkania z winy wykonawcy?

    Z góry dziękuję
    Dominik

  • 2. Data: 2003-01-23 16:46:17
    Temat: Re: Kary za zwłokę przy kupnie mieszkania
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 23-01-2003 14:57, Użytkownik Dominik napisał:
> [...]
    > wynajem mieszkania, przedłużenia ubezpieczenia kredytu hipotecznego, itp.)
    > w wyniku opóźnienia w oddaniu mieszkania z winy wykonawcy?

    Spotkałem się z przypadkiem, że developer nie dopełnił obowiązku pisemnego
    powiadomienia o zwłoce w terminie oddania mieszkania (był taki punkt w
    umowie) i zapłacił za zastępczy najem kupującemu. Na podstawie KC.
    Ale kupującym była sędzią więc prawo znała.
    WitoldG.