    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy konieczna DG ???
    Date: Thu, 28 Nov 2002 08:09:53 +0100

    Użytkownik uncas napisał:
    > Witam!
    > Zamierzam właśnie zakupic trochę gruntu
    > i postawic na nim kilka garaży z przeznaczeniem pod wynajem
    > (zaznaczam - grunt byłby moją własnością).
    > Czy konieczne jest w takim przypadku założenie DG?
    > Chodzi tutaj oczywiście przede wszystkim o ZUS
    > - w chwili obecnej nie będzie mnie stać na jego opłacanie.
    > Dodam że jestem tegorocznym absolwentem i chciałbym ubiegać sie
    > o kredyt absolwencki na....rozkręcenie własnej DG.
    > Wobec powyższego mam sporo niejasności czy uda mi się to korzystnie
    > rozegrać.
> [...]

    Najem i dzierżawa to odrębne źródła przychodu nie wymagające zakładania
    DG. Możesz wynajmować swoja własność tak po prostu - nie potrzebujesz
    działalności. Składasz tylko co miesiąc PIT-5 (od momentu kiedy wystąpi
    podatek do zapłaty) - na przychody z najmu jest tam osobna rubryka.
    Oczywiście kiedy juz założysz działalnośc możesz sobie wpisać do zakresu
    rowniez najem i dzierżawe, ale to nie jest obowiazek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl