  • 1. Data: 2004-06-08 19:25:57
    Temat: Czy moge kupic aparat fotograficzny?
    Od: "Bee" <bee@bee>

    Witam,
    prowadzę małą działalność gospodarczą na własne
    nazwisko w zakresie:
    "usługi komputerowe - produkcja i sprzedaż sprzętu
    komputerowego oraz oprogramowania komputerowego".
    Prowadzę ją w domu i odliczam sopie ok. 20% kosztów
    związanych z mieszkaniem (to pewnie nieistotne).
    Od kilku lat prowadzę witrynę internetową, na której
    od czasu do czasu umieszczam zdjęcia, które robię
    aparatem cyfrowym. Za tę usuługę otrzymuję ok 150 zł.
    miesięcznie.
    W związku z tym mam trzy pytania:
    1. Czy zakres działalności jest wystarczający? Czy
    nie powinienem go rozszerzyć o usługi fotograficzne
    lub/i usuługi internetowe?
    2. Czy przy moim zysku z prowadzenia witryny
    mogę zakupić aparat za 2500 zł. bez narażania się
    na pytania US?
    3. Czy kupując na fakturę podaję dane firmy
    czy wystarczą imię i nazwisko?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    bee

  • 2. Data: 2004-06-09 08:07:30
    Temat: Re: Czy moge kupic aparat fotograficzny?
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    1.proponowalabym dopisanie do zakresu działalności np usługi informatyczne i
    elektroniczne
    2.zakup aparatu mozesz odnieść w koszty, jeżeli są one związane z uzyskanymi
    przychodami - w Twoim przypadku są.Urzad zawsze moze pytac- wazne żebyś
    potrafił odpowiedzieć:);)
    3. na fakturze zakupu - dane Twojej firmy- aparat bedzie wyposażeniem- nie
    zapomnij wpisac go do ewidencji.
    weronika

  • 3. Data: 2004-06-15 07:27:06
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > potrafił odpowiedzieć:);)
    > 3. na fakturze zakupu - dane Twojej firmy- aparat bedzie wyposażeniem- nie

    I tu mam pytanie do Weroniki: czemu wpis do ewidencji wyposażenia? ze
    względu na cenę? czy jeśli prowadzę wynajem sprzętu sportowego, to zestaw do
    kometki za 50 zł lub deskorolkę za 150 zł też muszę wpisać do ewidencji???

    pozdrowienia,
    MK.

  • 4. Data: 2004-06-15 14:19:40
    Od: "Andrzej" <j...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > MK.
    >
    > Obowiązek wpisu do ewidencji wyposażenia ( przy prowadzeniu KPR ) wynika z
    rozporządzenia Min.Fin w sprawie prowadzenia KPR. Przyjeto tam kryterium
    wartościowe 1.500,00 zł. Kometki i deski nie musisz wpisywać

    Pzdr
    Andrzej

  • 5. Data: 2004-06-16 06:58:28
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Tytułem uzupełnienia:):
    Ewidencja wyposażenia obejmuje składniki majątku, których wartość początkowa
    przekracza 1500 zł w rozumieniu przepisu określającego cenę nabycia środka
    trwałego w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, a których nie
    zalicza się do środków trwałych. Ewidencja ta powinna zawierać co najmniej:
    numer kolejny wpisu, datę nabycia, numer faktury lub rachunku, nazwę
    wyposażenia, cenę zakupu wyposażenia lub koszt wytworzenia, numer pozycji,
    pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabyciem wyposażenia, datę
    likwidacji (w tym również datę sprzedaży lub darowizny) oraz przyczynę
    likwidacji wyposażenia.
    weronika

  • 6. Data: 2004-06-20 14:11:06
    Od: "kozik" <kozik23(at)gazeta.pl>

    witam,
    Chcialbym sie dowiedziec jak mozna założyc Ewidencje wyposażenia - czy
    wystarczy zwykła rubryka jak na str
    http://firma.onet.pl/804,1106714,ewidencje.html ?
    Jeszcze jedno pytanie, chodzi o likwidacje, czy jest jakis okres (zbyt
    krótki) przed uplywem ktorego nie mozna likwidowac przedmiotu?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-06-20 20:41:29
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    nie kojarze przepisu, który określałby ' jedynie słuszne i dopuszczalne'
    przyczyny likwidacji ( wykreślenia z ewidencji) wyposażenia.Przyczyny mogą
    byc różne np: nienaprawialne uszkodzenie, sprzedaż, zużycie całkowite,
    darowizna itp. Tabela we wskazanym linku jest ok- zawiera wymagane rubryki.
    uzupelniłabym ją ewentualne o date wpisu do ewidencji, obok daty nabycia.
    Ewidencja nie musi miec formy ksiązeczki. Jeżeli firma ma niewiele
    składnikow zaliczanych do wyposażenia, wystarczy opisana w ww sposób kartka
    papieru z podaniem dodatkowo nazwy firmy, której ewidencja dotyczy. Okres
    użytkowania moze wynosić nawet np tydzień, jeśli np przyczyną likwidacji
    jest kradzież wyposażenia, z tym, że nie mozesz zapomnieć w takiej sytuacji
    o powiązaniu z innymi przepisami podatkowymi.
    weronika

  • 8. Data: 2004-06-23 23:18:29
    Od: "rafal" <kozik23(at)gazeta.pl>

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > uzyskanymi

    :::::::
    Witam, mam podobne pytanie,
    Czy moge odniesc w koszty aparat na podstawie niemieckiej faktury Vat 16%?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-06-24 09:08:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, it was written:
    [...]
> [...]
    >+ Witam, mam podobne pytanie,
    >+ Czy moge odniesc w koszty aparat na podstawie niemieckiej faktury Vat 16%?

    Moment. Kupiłeś go "na firmę" w Niemczech ? Mi wychodzi że nie był
    opodatkowany niemieckim 16% VAT ale miał byc opodatkowany polskim 22%
    VAT - niezależnie czy przed czy po 1. maja.
    Jeśli kupiłeś "na siebie" to nie widzę możliwości zaliczenia w koszt
    (zasadą jest "nabycie *W CELU*"), oczywiście co innego jeśli miałby
    to być środek trwały ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-06-27 19:17:39
    Od: "rafal" <kozik23(at)gazeta.pl>

> [...]
    > Jeśli kupiłeś "na siebie" to nie widzę możliwości zaliczenia w koszt
    > (zasadą jest "nabycie *W CELU*"), oczywiście co innego jeśli miałby

    witam,
    Aparat kupiony w Niemczech - niemiecka faktura wystawiona w zlotowkach.
    Przedmiot nie wciagniety jako srodek trwaly ani do ewidencji wyposazenia
    (ponizej 1500zl).
    pozdrawiam
    rafal