  • 1. Data: 2004-06-08 17:39:13
    Temat: Nie dostałem zwrotu podatku w ustawowym terminie - co dalej?
    Od: "GieTeGie" <t...@w...pl>

    Do 4 czerwca US miał mi zwrócić na podstawie PITu nadpłacony podatek (3
    miesiące od złożenia PIT). Przy ubieganiu się o NIP podałem prawidłowy numer
    konta. Nie dostałem też żadnego pisma ani wezwania do US (dodam, że nadpłata
    wynikła z ryczałtu 20% przy pracy na umowę zlecenie - kwota nadpłaty 80
    PLN). Co dalej robić?

  • 2. Data: 2004-06-08 19:40:50
    Od: "Yennifer" <...@s...ce>

    Użytkownik "GieTeGie" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nadpłata
    > wynikła z ryczałtu 20% przy pracy na umowę zlecenie - kwota nadpłaty 80

    Zadzwonic do US?

    --
    pozdr
    Yenn

  • 3. Data: 2004-06-09 03:10:19
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    GieTeGie wrote:

> [...]
    > wynikła z ryczałtu 20% przy pracy na umowę zlecenie - kwota nadpłaty 80

    Czekać dalej.
    Zdaje się, że te 3 miesiące liczy się od 30 kwietnia.

  • 4. Data: 2004-06-09 05:27:24
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał
    > Zdaje się, że te 3 miesiące liczy się od 30 kwietnia.
    Re : "Zdaje się" to przedpiśca jeszcze się dobrze nie wybudził i myli
    rzeczywistość z majakami sennymi.
    A do rozpoczynającego wątek : Mało prawdopodobne "przegapienie" terminu
    przez US ( bardzo tego pilnują - odsetki i tłumaczenia). Zatelefonuj do
    nich - możliwe, że z Twojej strony jest jakiś błąd (np nr konta podałeś wg
    starego systemu).
    AR

  • 5. Data: 2004-06-09 07:51:05
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ca674n$kq1$1@atlantis.news.tpi.pl>, Andrzej R. wrote:

    > Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał
    > Re : "Zdaje się" to przedpiśca jeszcze się dobrze nie wybudził i myli
    > rzeczywistość z majakami sennymi.

    Dokladnie. Moge przeciez zlozyc deklaracje 3 stycznia i od tej pory sie liczy.

> [...]
    > nich - możliwe, że z Twojej strony jest jakiś błąd (np nr konta podałeś wg

    Ja mialem tak ze zadzwonili do mnie raz, na telefon domowy
    bo podobno mieli zabronione dzwonienie na komorki no a kto jest
    w domu w dzien ?
    I uwazali ze sprawa zalatwiona, przeciez probowali sie ze mna skontaktowac,
    Cierpliwie czekalem az te 3 miesiace minie, potem poszedlem do nich
    i okazalo sie ze trzeba troche poprawic. Czekalem kolejne 3 miesiace
    a kwota byla calkiem niezla.

    Niemniej jesli sie zadzwoni PRZED uplyuwem 3 miesiecy to mowa
    jest krotka:
    "Minelo 3 miesiace ?
    Nie ?
    To prosze czekac."
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-06-09 07:59:44
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 cze o godzinie 19:39, na pl.soc.prawo.podatki, GieTeGie
    napisał(a):

    > Do 4 czerwca US miał mi zwrócić na podstawie PITu nadpłacony podatek (3
    > miesiące od złożenia PIT). Przy ubieganiu się o NIP podałem prawidłowy numer
    > konta. Nie dostałem też żadnego pisma ani wezwania do US

    Jak już Ci radzono, skontaktuj się z USem.
    Ponadto przypomnij sobie czy nie dostałeś kiedyś jakiegoś mandatu,
    drogowego, za jazdę bez biletu środkami komunikacji publicznej itp itd.
    US może zająć kwotę zwrotu na poczet spłaty tych zaległości.

    Ale w tym przypadku i tak to nie zwalnia USu z obowiązku poinformowaniu Cię
    o, hipotetycznym, zajęciu na poczet nie zapłaconych przez Ciebie mandatów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-06-09 10:25:08
    Od: "Andzia" <a...@w...pl>

    > Niemniej jesli sie zadzwoni PRZED uplyuwem 3 miesiecy to mowa
    > jest krotka:
    > "Minelo 3 miesiace ?
    > Nie ?
    > To prosze czekac."
    A ja wtedy grzecznie zaytałam panią, czy byłaby w stanie sprawdzić, czy
    wszystko jest ok, i nie mam jeszcze pieniędzy dlatego, że coś zrobiłam źle,
    czy z innego ichniego powodu. Poskutkowało!! Sprawdziła od ręki. Okazało
    się, że to US nie miał kasy...

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 8. Data: 2004-06-09 10:34:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andzia napisał:

> [...]
    > czy z innego ichniego powodu. Poskutkowało!! Sprawdziła od ręki. Okazało

    Ja dostałam kase tydzien póżniej bo moje zeznaie obrabiały trzy osoby -
    dwie na zastępstwie i dopiero na 2 dni przed końcem terminu wrociła z
    maciezyskiego "moja" pani skarbówka.
    od jednego "zastepowego" dostałam najpierw wezwanie do przedstawienia
    dokumentow związanyh z odliczeniem. Ale ja odliczałam jeszcze kupione
    trzy latatemu mieszkanie, od tego czas nic nowego a z mieszkania już
    mnie trzepali. Wyjasniłam juz z drugim "zastępowym", miało być ok.
    Potem sie okazalo że w jakiejś rubryc nie wpisałam jakiegos limitu
    (który i tak mnie nie dotyczyła ale miał byc wpisany) ale nastepna pani
    zobaczyła że było wysyłane wezwanie a nie zrobiona adnotacj że byłam i
    wyjasniłam i nie wysłała drugiego. I tak sobie leżało i czekało az
    przyjdę, dopisze i zaparafuję.

    Jak zadwoniłam to sprawe dalo sie zalatwic od ręki o na drugi dzien
    poszły pieniądze ale jakbym nie zadzwoniła to moglabym czekać do sądnego
    dnia.

    Radze mimo wzystko dzwonic i sondowac.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-06-09 21:12:46
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A do rozpoczynającego wątek : Mało prawdopodobne "przegapienie" terminu
    > przez US ( bardzo tego pilnują - odsetki i tłumaczenia).

    Ja tam nie wierzę, że oni się czegoś boją. A tak na marginesie, to z tymi
    odsetkami też może być fajnie.
    Kiedyś czytałem, że US zwlekał rok, potem oddał tylko kwotę główną a odsetek
    "zapomniał", no i potem się okazuje, że od odsetek nie nalicza się odsetek,
    więc teoretycznie mogą w nieskończoność to ciągnąc.

    Ja tam radzę pilnować swojej kasy

    tp

  • 10. Data: 2004-06-11 08:03:03
    Od: "rafaello de D." <z...@p...onet.pl>

    "Artur Ch." <s...@r...pbz> wrote in message
    [...]
> [...]
    > drogowego, za jazdę bez biletu środkami komunikacji publicznej itp itd.
    > US może zająć kwotę zwrotu na poczet spłaty tych zaległości.

    gdzie znajde przepis na podstawie ktorego US moze to zrobic ?

    pozdrawiam
    rafaello de D