  • 1. Data: 2004-06-08 18:26:06
    Temat: Nabycie wewnątrzwspólnotowe - VAT, szczegóły
    Od: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>

    Witam
    Wyjaśnijcie mi prosze jedna kwestie ewentualnie przytaknijcie lub wskażcie
    błedy w rozumowaniu ;-)
    Dokonuję wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru od kontrachenta z niemiec na
    kwotę powiedzmy 1000 EUR netto. On wystawia mi fakturę na mój NIP-UE ze
    stawka 0% czyli płacę mu 1000 EUR. Na razie się zgadza prawda? Jadę sobie po
    ten towar sam więc koszty i VAT na transport możemy pominąc do celów tych
    rozważań.
    Przywoże towar do Polski i w dniu jaki podany jest na fakturze jako sprzedaż
    powstaje obowiązek opodatkowania tego stawką VAT 22% zgadza się? (chodzi o
    towar który w Polsce ma stawke 22%).

    I teraz tak, czy ja te 22% wpłacam do US od razu? Bo skoro kupiłem towar to
    w deklaracji VAT za ten miesiąc zapisuję 220 EURO (w przeliczeniu na
    złotówki oczywiście, podaję dalej w euro żeby uprościć i nie przejmowac się
    przecinkami po przeliczeniu) jako VAT naliczony.

    Jednocześnie te 220 EUR które musze odprowadzić do US z tytułu nabycia
    wewnątrzwspólnotowego stanowi VAT należny chyba?. W związku z tym te
    wartości się zerują ;-) i w magazynie leży mi towar w kwocie netto ;-)

    Kiedy towar sprzedaję dalej to od tej sprzedaży VAT odprowadzam do US w
    normalnym trybie czyli wpisuje w deklarację z danego miesiąca i to co się
    nie pokryje z naliczonym to idzie do US ;-)

    Czy to jest tak jak pisze czy VAT od tego zakupu z Niemiec musze do US
    wpłacić w jakimś innym trybie(czyt. natychmiast po zakupie a nie w momencie
    rozliczania deklaracji 25-go nastepnego miesiąca).

    Pozdrawiam
    Marcin
    (DG, KPiR, VAT)

  • 2. Data: 2004-06-08 18:43:13
    Temat: Re: Nabycie wewnątrzwspólnotowe - VAT, szczegóły
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    jest tak jak piszesz.
    pzdr.
    m.

    Użytkownik "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:ca50h0$8cr$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-06-09 00:53:45
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "MAGISTER" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jest tak jak piszesz.
    > pzdr.
    > m.
    =================
    czyba, że... podatek należny w fakturze wewnętrznej nie wystąpi lub podatek
    naliczony trzeba będzie "przepuścić" przez współczynnik z art.90

    Atomek

  • 4. Data: 2004-06-09 05:40:32
    Od: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca5n2m$h8d$1@news.onet.pl...

> [...]
    podatek
    > naliczony trzeba będzie "przepuścić" przez współczynnik z art.90

    A w jakim wypadku może on nie wystąpić?
    Art.90 to struktura sprzedaży? Zakładamy że sprzedaje towary/usługi
    wyłacznie opodatkowane 22%.
    W takim wypadku sprawa jest prosta? W magazynie mam towar w kwocie netto?>

    Pozdrawiam
    Marcin
    (DG,KPiR,VAT)