  • 11. Data: 2004-06-28 03:00:10
    Temat: Re: Czy moge kupic aparat fotograficzny?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2004, it was written:
    [...]
> [...]
    >+ > Moment. Kupiłeś go "na firmę" w Niemczech ? Mi wychodzi że nie był
    >+ > opodatkowany niemieckim 16% VAT ale miał byc opodatkowany polskim 22%
    >+ > VAT - niezależnie czy przed czy po 1. maja.
    >+ > Jeśli kupiłeś "na siebie" to nie widzę możliwości zaliczenia w koszt
    >+ > (zasadą jest "nabycie *W CELU*"), oczywiście co innego jeśli miałby
    >+ > to być środek trwały ;) !
    >+
    >+
    >+ witam,
    >+ Aparat kupiony w Niemczech - niemiecka faktura wystawiona w zlotowkach.

    ...rozumiem że przemycony przez granicę ? Wypadałoby wziąć to pod
    uwagę próbując posłużyć się dokumentem zakupu...

    >+ Przedmiot nie wciagniety jako srodek trwaly ani do ewidencji wyposazenia
    >+ (ponizej 1500zl).

    No, wg mnie do EW można bezpiecznie wciągać tylko "składniki rzeczowe"
    nabyte zgodnie z ustawą "w celu", czyli z fakturą "na firmę".
    Ale w twoim przypadku jest problem (IMO) jak ugryźć sprawę VATu: zarówno
    jeśli chodzi o wysokość jak i prawidłowość. Tego nie podejmę się
    skomentować (a NIE chodzi o to że NIE możesz odliczyć VAT - bo to jest
    oczywiste; pytanie dlaczego nie został zapłacony polski 22% VAT ! ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)