    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy moge tak zrobic?
    Date: Thu, 8 Feb 2007 10:10:31 +0100

    On Thu, 8 Feb 2007, szerszen wrote:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > no jakby nie do konca, firma to firma, on to on,

    No dobra.
    ściślej: firma to nazwa. "On" to osoba :)
    Firma jest nazwą tejże osoby, ograniczoną do celu użycia (nie bić,
    idzie o to że "firma DG" sluży wyłącznie do identyfikacji transakcji
    gospodarczych, w odróżnieniu od imienia i nazwiska - ktore i tak
    identtfikują osobę, również w firmie, ale razem z "określeniem"
    stanowią wskazanie: "teraz owa osoba występuje *jako przedsiębiorca*").

    > rozumujac w ten sposob, to
    > nagle jego prywatne mieszkanie staloby sie majatkiem firmy itd

    Firma *nie ma majątku*!
    To o czym mówisz, czyli "zespół składników majątkowych i niemajątkowych",
    w naszym przypadku - DG OF - przeznaczonych do DG, nazywa się
    "przedsiębiorstwo".

    > jesli firma ma cos sprzedac,

    "Jeśli on ma coś sprzedać"... :)

    Sprzedaje osoba (przedsiębiorca), posługując się firmą (czyli nazwą
    działalności, zawierającą w rzeczonym przypadku nazwę osoby czyli
    jej imię i nazwisko) a sprzedawany majątek jest ujęty w magazynie
    przedsiębiorstwa (czyli "zespołu składników majątkowych i nie").

    Mówimy o DG OF.
    Podział *nie* jest taki: "to jest moje a tamto jest firmowe"!
    *Wszystko* jest moje (znaczy właściciela), jest "prywatne"!
    Natomiast majątek przeznaczony dla DG, w odróżnieniu od majątku
    posiadanego dla celów osobistych, podlega odrębnym regulacjom
    prawnym: na przykład ewidencjonowaniu.
    "Firma sprzedaje..." jest skrótem myślowym :), powinno być
    "przedsiębiorca sprzedaje pod firmą" ewentualnie "posługując
    się firmą".

    > to najpierw musi to nabyc, albo wyprodukowac,
    > lub w jakikolwiek inny sposob wejsc oficjalnie w posiadanie tego przedmiotu

    Zgoda.
    Ja się przyczepiłem w niniejszym poście zapisu, który wyglądał jak
    teza że "sprzedaż w DG" nie jest sprzedażą prywatną właściciela :)
    Sprzedaje nadal *on*. I jest to sprzedaż prywatna, ale nie osobista.
    A reszta się zgadza: żeby sprzedać coś w ramach DG trzeba mieć
    zaewidencjonowane źródło.

    pzdr, Gotfryd