  • 1. Data: 2006-06-10 16:04:00
    Temat: Czy moge zalozyc firme w Wielkiej Brytanii? USA? Jakie opodatkowanie?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    czy wolno mi jako obywatelowi polskiemu zalozyc firme za granica i tam
    sie rozliczac? Sprzedaz softu przez internet - odbiorcy z calego swiata
    [ale jestem optymista ;) ;) ]. Jezeli tak to gdzie warto taka firme
    zalozyc?
    Czy "podwojne opodatkowanie" w Wielkiej Brytanii jeszcze mi grozi?
    Wlasnie uslyszalem od swojej ksiegowej, ze podobno cos sie zmienia w
    tej sprawie... A moze USA (mam tam rodzine). Albo jakis "raj
    podatkowy"???
    Czy dobrze rozumiem, ze jezeli rozlicze sie z miejscowym fiskusem to
    tutaj place podatek dochodowy z osiagnietego zysku?
    Hmm, poniewaz firma bedzie "internetowa" zamierzam prowadzic ja zza
    warszawskiego biurka - czy to cos zmienia???
    Prosze o podpowiedzi - niestety nie bede w stanie odpisac na nie w
    ciagu najblizszego tygodnia bo czeka na mnie piasek baltyckich plaz -
    tak wiec - dziekuje z gory za podpowiedzi.
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-06-10 23:24:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia 10 Jun 2006 09:04:00 -0700, p...@a...pl napisał(a):

    > Witam,
    > czy wolno mi jako obywatelowi polskiemu zalozyc firme za granica i tam
    > sie rozliczac?

    tak, jeśli chodzi o o kraje EU to tak, istnieje swoboda przepływu usług;
    niektóre kraje coś tam utrudniają i ograniczają...

    Poza UE też możesz...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2006-06-11 13:22:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > tak, jeśli chodzi o o kraje EU to tak, istnieje swoboda przepływu usług;
    > niektóre kraje coś tam utrudniają i ograniczają...
    >
    > Poza UE też możesz...

    No ale jaki jemu zysk z założenia firmy w GB skoro i tak ją będzie
    prowadził tutaj.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-06-12 06:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jun 2006 p...@a...pl wrote:

    > Witam,
    > czy wolno mi jako obywatelowi polskiemu zalozyc firme za granica

    O żesz... może w jakimś kraju jest przepis zabraniający zakładania
    DG przez obcokrajowców, niewykluczone ;) W większości pewnie się uda :)

    > i tam sie rozliczac?

    Ależ oczywiście!
    Tyle że na 100% jestem pewien że pytasz o coś zupełnie innego
    niż chciałeś spytać ;>
    Obstawiam "i TYLKO tam się rozliczać". Ale o to nie pytasz ;)
    Oczywiste jest że jak w jakimś kraju prowadzi się DG to ów kraj
    chce żeby tam się rozliczać!
    A Polska chce żeby jej MIESZKAŃCY rozliczali się w .pl
    BTW:
    Wcale niedawno była burza z udziałem grupowicza który się obraził
    na zasadzie "bo ja chciałem dobrze" nie przyjmując do wiadomości
    że m.in. ja wskazałem że mieszanie OBYWATELSTWA do podatku dochodowego
    jest nieporozumieniem. Pewnie dobrze gadał - tylko to co gadał
    miało dotyczyć MIESZKAŃCÓW Polski (a nie polskich obywateli).
    Nie chcesz tu płacić podatków - wyjedź. To nie moja porada, to
    mój niekompetentny wniosek z przepisów...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-06-12 16:31:21
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Nie chcesz tu płacić podatków - wyjedź. To nie moja porada, to
    > mój niekompetentny wniosek z przepisów...

    i nie wracaj - bo jak wrócisz to zapłacisz