  • 11. Data: 2010-09-04 16:09:56
    Temat: Re: Czy mogę zezłomować stary towar?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2010, Daniel Stalica wrote:

    > Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

    Mea culpa, zapomniałem o PzA, bo miałem w głowie zalożenie że
    to będzie drobna sprzedaż (<< limit)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-09-04 16:11:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I czemu na świstaku? za 1zł to mogę sprzedać np. koledze.

    Bo na świstaku poddajesz cenę rynkowej weryfikacji.
    Nikt nie napisał, że masz sprzedać *za* 1 zł - właśnie to może
    spowodować "przyczepienie się" US, lecz masz wystawić *od* 1 zł.
    A nuż licytacja skończy się na 12 732 zł :|

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-09-04 18:03:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Limit z pułapką - mając 2x limit ze sprzedażą *w całości* łapiącą się
    > na zwolnienie masz zwolnienie.
    > Mając 1,001 x limit i jedną sprzedaż niezwolnioną masz problem.

    Możesz to napisać bardziej po polsku? O ile wiem, to jest limit ileśtam
    tysięcy sprzedaży cywilom, która nie generuje kasy. Wyjątkiem są płyty
    CD i jakieś tam duperele inne jubilerskie, ale koszulki chyba nie
    generują kasy, prawda?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-09-04 18:05:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Mea culpa, zapomniałem o PzA, bo miałem w głowie zalożenie że
    > to będzie drobna sprzedaż (<< limit)

    No a jaka, jak nie drobna? Poważnie sądzisz, że 20 koszulek wygeneruje
    12 tysięcy? Zresztą limit chyba jest 40 tysięcy czy coś tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-09-04 18:40:03
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Nie w tę stronę. Nie zwalnia z kasy.

    Ani nie wymusza.
    PzA spełnia warunki zwolnienia: "zapłata w całości następuje za
    pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, pod
    warunkiem, że z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje
    jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła"

    Z PzA nie można wypłacić gotówki, można wypłacić tylko na konto bankowe.
    Warunek pośrednictwa banku jest więc spełniony.
    Ewidencję można prowadzić samodzielnie albo korzystać z tej, którą
    Allegro przesyła na koniec miesiąca. Tam jest zestawienie wpłat od
    klientów i wypłat z PzA na konto bankowe.
    Nigdzie nie jest powiedziane, że do jednej (konkretnej) transakcji musi
    być jedna wpłata na konto bankowe (jedna wypłata z PzA na konto może
    dotyczyć jednej lub wielu transakcji sprzedaży) i bez problemu
    (prowadząc wspomnianą wyżej ewidencję) można wskazać konkretne dostawy
    dla konkretnej zapłaty.

    Na grupie o allegro zagorzali przeciwnicy PzA wskazują właśnie jako
    koronny argument (przeciwko PzA) konieczność posiadania kasy fiskalnej.
    Ale nie potrafią tego poprzeć konkretami.

    Ale gdzie ta pułapka związana z PzA?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2010-09-04 21:02:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kviat,

    Saturday, September 4, 2010, 8:40:03 PM, you wrote:

    > Ani nie wymusza.

    Nie ucz Gotfryda podatków, bo się strasznie ośmieszasz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-09-04 22:01:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Nie ucz Gotfryda podatków, bo się strasznie ośmieszasz.

    Odezwał się przeciwnik PzA :)
    Nie rób z Gotfryda nieomylnego świętego bo się strasznie ośmieszasz.
    Sektę sobie załóż czy coś... Dorośli dyskutują i nie zawsze przyjmują
    bezkrytycznie wszystko co przeczytają na newsach.

    Przyjmij do wiadomości, że z całym szacunkiem dla wiedzy Gotfryda, w
    przeciwieństwie do ciebie, mogę (i potrafię) mieć własne zdanie na jakiś
    temat.
    Gotfryd nie potrzebuje adwokata i jeżeli uzna za stosowne, to wyprowadzi
    mnie z błędu w merytorycznej dyskusji bez ideologicznego zacietrzewienia
    i bez twojej pomocy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2010-09-05 10:05:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kviat,

    Sunday, September 5, 2010, 12:01:13 AM, you wrote:

    > Odezwał się przeciwnik PzA :)

    Odezwał się klakier Allegro.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2010-09-05 10:50:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-09-2010 o 12:05:36 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał(a):

    > Odezwał się klakier Allegro.

    Panowie, może się pobiczujecie na pręgierzu

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2010-09-05 10:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    Sunday, September 5, 2010, 12:50:09 PM, you wrote:

    > Panowie, może się pobiczujecie na pręgierzu

    Zazwyczaj biczujemy się na alt.pl.allegro ale to nie ja tu przylazłem
    na hasło "PzA" - ja tu jestem "od zawsze" :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl