  • 1. Data: 2010-08-30 16:35:27
    Temat: jak rozliczyć KOSZTY PRZESYŁKI na Allegro?
    Od: koszty <p...@v...pl>

    czy ktoś wie jak rozliczyć koszty przesyłki na allegro? przy zasadach
    ogólnych. No sam nie wiem jak o to zapytać , bo nie w temacie jeszcze
    mam, czy nie , brać za każde 4 zł Fakture z poczty?
    napiszcie cosik jasno o ile ktoś wie
    bo to trudny temat

  • 2. Data: 2010-08-30 16:38:52
    Temat: Re: jak rozliczyć KOSZTY PRZESYŁKI na Allegro?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "koszty" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogólnych. No sam nie wiem jak o to zapytać , bo nie w temacie jeszcze
    > mam, czy nie , brać za każde 4 zł Fakture z poczty?

    Jesli wysylasz listem zwyklym, to fakture na znaczki.
    Jesli poleconym lub paczka, to ksiegujesz w KPiR ten swistek, ktory
    otrzymujesz z poczty.
    Mozesz tez zastosowac popularny ostatnio "myk" z pelnomocnictwem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-08-30 17:47:29
    Od: koszty <p...@v...pl>

    W dniu 30/08/2010 18:38, SDD pisze:
> [...]
    > otrzymujesz z poczty.
    > Mozesz tez zastosowac popularny ostatnio "myk" z pelnomocnictwem.

    czyli wystarczy przy liście poleconym dowód nadania? czy jeszcze faktura?

  • 4. Data: 2010-08-30 17:57:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > czyli wystarczy przy liście poleconym dowód nadania? czy jeszcze faktura?

    Dowid nadania wystarczy. Dowody oplat pocztowych i bankowych moga byc
    ksiegowane w KPiR bezposrednio.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-08-30 18:19:53
    Temat: Re: jak rozliczyae KOSZTY PRZESY?KI na Allegro?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 19:57:13 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "koszty" <p...@v...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dowid nadania wystarczy. Dowody oplat pocztowych i bankowych moga byc
    > ksiegowane w KPiR bezposrednio.

    A czy dowód nadania jest dowodem opłat pocztowych ?

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-30 19:03:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010, Tomek wrote:

    > A czy dowód nadania jest dowodem opłat pocztowych ?

    A jest na nim kwota opłaty?

    pzdr, Gotfryd
    (tak, pytanie jest retoryczne :D, wzór sprawdziłem na stronie
    PP, treść art.45 uPP też i ciągle mi wychodzi że nie popełniłem
    wykroczeń skarbowych :D i to nie kontrolerzy "przymknęli
    oko", lecz tak jest prawidłowo)

  • 7. Data: 2010-08-30 21:07:35
    Od: koszty <p...@v...pl>

> [...]
    > otrzymujesz z poczty.
    > Mozesz tez zastosowac popularny ostatnio "myk" z pelnomocnictwem.

    o co chodzi z tym pełnomocnictwem?

  • 8. Data: 2010-08-30 21:26:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    >W dniu 30/08/2010 18:38, SDD pisze:

    > o co chodzi z tym pełnomocnictwem?

    No, ze oglaszasz wszem i wobec, ze posiadasz pelnomoctwo kupujacego (np.
    poprzez zamieszczenie stosownej klauzuli w tresci aukcji wraz z informacją,
    że zakup jest rownoznaczny z akceptacja tego przez kupujacego) to wyslania w
    jego imieniu przesylki od siebie do niego, na co on wplaca Ci srodki wraz z
    zaplata za przedmiot, ktore to srodki w zwiazku z tym nie stanowia Twego
    przychodu (sa Ci tylko powierzone do wykonania czynnosci, do ktorej kupujacy
    Cie upelnomocnil).
    Wtedy oplaty za przesylke ani wplaty z jej tytulu wogole nie ksiegujesz,
    uznajac, ze to nie Ty wyslales przesylke i zaplaciles za nia, ale Twymi
    rekoma i cialem uczynil to kupujacy - jako Twoj mocodawca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-08-30 21:58:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2010, SDD wrote:

> [...]
    [...]
    > rekoma i cialem uczynil to kupujacy - jako Twoj mocodawca.

    Przy okazji pojawia się efekt uboczny w tej postaci, iż formalnie
    stroną dla poczty jest odbiorca i w razie zaginięcia przesyłki to
    on ma się "kopać z koniem", na przykład złożyć reklamację w miejscu
    NADANIA... ;) (no, nic nie szkodzi aby pełnomocnictwo nadal działało,
    pytanie co na to "zdanie poczty", bo oni chyba 20 zł za pełnomocnictwo
    "pocztowe" chcą).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-08-31 05:12:26
    Temat: Re: jak rozliczy? KOSZTY PRZESY?KI na Allegro?
    Od: Łukasz <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    A jak w takim przypadku ten odbiorca (zakładam że jest to również
    płatnik VAT) księguje u siebie taką przesyłkę. Na towar ma fakturę od
    sprzedawcy, ale w rzeczywistości poniósł większe koszty (wartość
    przesyłki na poczcie). Czy z poczty otrzymuje jakiś rachunek lub f-vat?
    Sprzedaję na allegro i ludzie chcą mieć pełne odzwierciedlenie
    poniesionych wydatków na towar i kosztów im towarzyszących.

    Łukasz