  • 1. Data: 2010-09-02 20:16:45
    Temat: Czy mogę zezłomować stary towar?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    kiedyś prowadziłem sklep z duperelkami dla pryszczersów. Porażka totalna
    i klapa finansowa, ale nie w tym rzecz. Sklep się zamknął i od lat
    przepycham przez remanent skrzynkę z koszulkami i sweterkami. Czy mogę
    to jakoś zezłomować i nie bawić się w remanenty co roku (obecnie
    wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza starym
    towarem)? Albo np. sprzedać komuś za 1zł za całą skrzynkę? Ew. za 1zł od
    sztuki?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-02 20:45:50
    Temat: Re: Czy mogę zezłomować stary towar?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 22:16:45 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza starym
    > towarem)? Albo np. sprzedać komuś za 1zł za całą skrzynkę? Ew. za 1zł od

    Sprzedać do ciucholandu za 1zł + VAT?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-02 21:43:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > wróciłem do usługowej działalności i nie mam nic na stanie poza starym
    > towarem)? Albo np. sprzedać komuś za 1zł za całą skrzynkę? Ew. za 1zł od

    A na allegro nie wystawisz?
    Nie będzie dyskusji o "cenie rykowej" (sama się ustali w licytacji)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-09-03 06:09:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > A na allegro nie wystawisz?
    > Nie będzie dyskusji o "cenie rynkowej" (sama się ustali w licytacji)

    i ktoś mu zapłaci te 3,20 + VAT przez PzA i będzie musiał kupić kasę
    fiskalną; całego towaru nie sprzeda do 31.12 i będzie musiał przez
    serwis przeprogramować kasę na 23%; eh, dobrze przynajmniej, że jest
    tylko "jedno okienko"

    andy_nek

  • 5. Data: 2010-09-03 06:59:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > eh, dobrze przynajmniej, że jest
    > tylko "jedno okienko"

    Przynajmniej można się szybko wyrejestrować z tego burdelu.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-09-03 09:39:58
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-09-03 08:09, Andrzej Kłos pisze:

> [...]
    > fiskalną; całego towaru nie sprzeda do 31.12 i będzie musiał przez
    > serwis przeprogramować kasę na 23%; eh, dobrze przynajmniej, że jest

    Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 7. Data: 2010-09-03 10:00:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-03 11:39, Daniel Stalica pisze:
    > Wystawić na świstaku od 1 PLN i problem z głowy

    A świstak zwalnia z Kasi Fiszkalnej?

    I jak mam wystawić? Każdą koszulkę osobno czy ,,skrzynka koszulek
    różnych rozmiarów''?

    I czemu na świstaku? za 1zł to mogę sprzedać np. koledze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-09-03 11:25:23
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    > A świstak zwalnia z Kasi Fiszkalnej?
    >
    > I jak mam wystawić? Każdą koszulkę osobno czy ,,skrzynka koszulek
    > różnych rozmiarów''?
    >
    > I czemu na świstaku? za 1zł to mogę sprzedać np. koledze.

    Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę z
    Allegro).
    Według mojej wiedzy (a z nią bywa różnie jeśli chodzi o podatki) możesz
    sprzedać jako skrzynkę, z wyszczególnionymi pojedynczymi elementami.

    Na świstaku z tego samego powodu co na Allegro, gdyż cena zostanie
    ustalona w drodze licytacji i nie będzie wątpliwości dla US, że towar
    został sprzedany poniżej wartości rynkowej.

  • 9. Data: 2010-09-03 11:29:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-03 13:25, Daniel Stalica pisze:
    > Świstak nie zwalnia, ale jej nie wymusza jak przymusowe PzA (Płacę z
    > Allegro).

    A czemu PzA wymusza kasę? Myślałem, że limit jest limit i tyle.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-09-04 16:08:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A czemu PzA wymusza kasę?

    Nie w tę stronę. Nie zwalnia z kasy.

    > Myślałem, że limit jest limit i tyle.

    Limit z pułapką - mając 2x limit ze sprzedażą *w całości* łapiącą się
    na zwolnienie masz zwolnienie.
    Mając 1,001 x limit i jedną sprzedaż niezwolnioną masz problem.

    pzdr, Gotfryd