  • 1. Data: 2010-09-02 20:04:08
    Temat: VAT przy imporcie - kiedy płacę?
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Chciałbym dokonać zakupu w Chinach jako osoba fizyczna towaru o wartości 400
    USD. Jest to na tyle małe, że dostawca wyśle mi lotniczym DHL bezpośrednio
    do domu. Czy muszę odprowadzić VAT? Jeśli tak to kiedy i w jaki sposób?

  • 2. Data: 2010-09-03 15:29:01
    Temat: Re: VAT przy imporcie - kiedy płacę?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    krowek wrote:
> [...]
    > wartości 400 USD. Jest to na tyle małe, że dostawca wyśle mi
    > lotniczym DHL bezpośrednio do domu. Czy muszę odprowadzić VAT? Jeśli

    Jeśli będzie podlegało zgłoszeniu celnemu, to w momencie zgłoszenia.
    Nie wiem czy coś się zmieniło od 2006 ale nie sądzę, żeby teraz Państwo
    dawało coś obywatelowi "na kredyt" czyli nie dostaniesz, tego towaru
    bez opłat wynikających z SAD (cło, jeśli jest i VAT)
    A to czy przesyłka trafi "na cło" decyduje sposób nadania , kraj
    pochodzenia/wysyłki
    i deklarowane wartości (DWC). W Twoim wypadku na 99% trafi.