    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy muszę kasę fiskalną instalować?
    Date: Fri, 4 Jul 2008 11:04:04 +0200

    On Fri, 4 Jul 2008, ZS wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    Ja sobie standardowo poprotestuję.
    A to co, moja firma jest państwowa czy komunalna??
    Wrrrr... ;)
    Swoją drogą, brakuje dobrego (krótkiego!) określenia na "osobę fizyczną
    nie prowadzącą DG lub będącą wyłącznie rolnikiem ryczałtowym", bo
    "konsument" się nie nadaje (całkiem sporo OFNPDGLBWRR nie łapie się
    pod "konsumentów", bo nabywa towary w celach zawodowych).
    Ale żeby tak zaraz pozbawiać prywatności wszelkich przedsiębiorców... ;)

    > Super. Dzięki. A jak bym musial fakture na prywatną osobę wystawić,
    > to znaczy że już po 20zł bede musiał kase zakładać

    Zależy co sprzedasz.
    Jak łyżeczkę paliwa albo jedną nagraną płytę CD to owszem, potrzebna
    jest kasa :>

    > czy ten limit 20000zł to też sie liczy tylko prywatnym?

    Tylko OFNPDG (LBWRR) :D

    pzdr, Gotfryd