  • 1. Data: 2002-05-08 07:13:27
    Temat: Czy muszę płącić skłądki ZUS w obu miejscach zatrudnieina?
    Od: Piotr P. <p...@a...com.pl>

    Pozdrawiam wszystkich. Mam mały problem. Pracuję na 1,5 etatu. Cały etat mam
    w jednej firmie i 0,5 etatu w drugiej firmie(w obu umowa o pracę). Mam
    pytanie czy z firmy gdzie pracuję na 0,5 etatu też muszę odprowadzać
    składki na ZUS, czy mogę z nich zrezygnować.

    Piotr P.

  • 2. Data: 2002-05-08 08:49:35
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Piotr P." <p...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pytanie czy z firmy gdzie pracuję na 0,5 etatu też muszę odprowadzać
    > składki na ZUS, czy mogę z nich zrezygnować.

    Niestety należy płacić składki ZUS ze wszystkich umów o pracę.Nie pamiętam
    dokładnie ale chyba jakąś może FP i FGŚP przy niskim wynagrodzeniu się nie
    płaci ( ale to ze znakiem zapytania ) a wszystkie inne czyli emerytalna ,
    rentowa, chorobowa , zdrowotna należy płacić.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-05-08 10:43:50
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > płaci ( ale to ze znakiem zapytania ) a wszystkie inne czyli emerytalna ,
    > rentowa, chorobowa , zdrowotna należy płacić.

    FP nie płaci się jeśli pobiera się łącznie z wszystkich zakładów pracy
    wynagrodzenie mniejsze od najniższego (760 zł) - w tym przypadku FP należy
    płacić z obu miejsc pracy. Nie byłoby potrzeby płacić FP, gdyby praca była
    np. tylko na 0,5 etaty i wynagrodzenie byłoby mniejsze od 760 zł.
    FGŚP płaci się zawsze przy pracownikach.
    Inne składki - normalnie.