    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy muszę powiadomić US?
    Date: Fri, 14 Dec 2012 15:16:56 -0600

    Kriss wrote:
    > Kilka lat po "popełnieniu" małżeństwa sprzedałem mieszkanie, które
    > odziedziczyłem w latach 90-tych. Po sprzedaży kasa była wpłacona na moje
    > konto, potem leżała na lokatach. Chcę przelać część forsy mojej żonie -
    > mamy wspólnotę majątkową. Mieszkanie było moje przed zawarciem
    > małżeństwa. Czy fakt dania żonie np 50.000 zł muszę zgłosić, żeby
    > uniknąć problemów ze strony US?

    majtek moze byc
    a) oderbny twoj
    b) odrebny zony
    c) wasz wspolny

    jesli chcesz z twojego odrebnego majatku zrobic drowizny do majatku
    oderbnego zony. Nie ma sprawy mozesz, to sie nie miesza.
    Tylko porzadnie umowe spiszcie lub zrobcie to notarialnie.

    natomiast jest jezeli chcesz aby twoje pieniadze byly waszymi pieniedzmi
    to tak sie nie da, bo robilbys darowizne sam sobie.

    Rozszczeszeni podobnie jak ograniczenie ustwowaj wspolnoty majatkowej
    nazywane jest intercyza i wymaga formy notarialnej.

    Jak pojdziecie do notariusza i wyjasnicie o co chodzi, to on powinien
    wiedziec co z tym (za 600 zl) zrobic.

    Aha, w poprzednim poscie juz napisalem. Odsetki z twoich lokat sa wasze,
    wiec uwazaj.

    czynnosci notarialna darowizny nie wymaga zgloszania przez ciebie tego
    do US, co do intercyzy rozszerzajacej nie wiem. Notariusz powinien
    wiedziec. Ale nie slyszalem o czyms takim. Jesli to by podpadalo pod
    darowizny to zglasza to notariusz sam z siebie.