    From: Miloszek <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy przysługuje mi ryczałt, pomóżcie !
    Date: Fri, 29 Sep 2006 06:22:35 +0200

    > 18% ryczałtu ewidencjonowanego, AFAIR wykluczone z karty.
    > Dobrze gadam?
    > To nie lepiej wybrać KPiR? - na mój gust te 2% kosztów ZAWSZE się
    >znajdą.

    Tak mi wszyscy mowia, ale chcialem sprawdzic, czy ryczalt
    ewidencjonowany z jakiegos powodu nie wyjdzie lepiej ;)
    Jak lapie sie na 18% to zdecydowanie nie ma co kombinowac
    i KPiR wyjdzie lepiej.

    > Nic nie piszesz o VAT. Rejestrowaleś się do VAT?

    Jutro (w zasadzie juz dzisiaj) mam zlozyc NIP-1 i VAT-R, oraz
    oswiadczenie o sposobie rozliczania si z US

    > Wychodzi na to że "nie karta".
    > No to popatrz na to tak: co Ci za różnica czy od 2x1000 zł zapłacisz
    >2x170 zł podatku, czy od 1x2000 zł zapłacisz 340 zł?
    > *STAWKI* bywają różne w zależności od rodzaju DG, 3% handel,
    >8.5% "zwykłe usługi", takie rzeczy jak programowanie mają 17%

    Chodzilo mi o to ze raz robie cos za 1000 zl, np sprzedaje czesc
    komputerowa i to jest niby na 3%, nastepnie rowniez za 1000 zl
    swiadcze jakas usluge informatyczna co niby lapie sie w 8,5%, a na
    koncu robie rzecz podpadajaca w Działalność w zakresie oprogramowania
    za 2000 zl ze stawka 18%i czy od calych 4000 zl place jakis podatek,
    czy musze obliczac: 3% z 1000, 8,5% z 1000 i 18% z 2000......
    I czy to sie robi w jakiejs ksiazce jak w przypadku KPiR czy jak ?

    > Wyłumacz o co chodzi z tym "oddzielnym" bo mam kłopot ze zrozumieniem
    >o co chodzi. Najlepiej na przykładzie, ze złotówkami ;)

    Przyklad wyzej, ale tez chodzilo mi o to czy ryczalt sie placi tak
    jakby jeden od danego profilu firmy od jej glownej dzialalnosci czy od
    kazdej uslugi jakby odzielnie znaczy sie od pewnej dzialki 3% od innej
    8,5% od jeszcze innej 18% i chyba raczej tak to dziala.
    Wiec juz chyba lepiej prowadzic KPiR i nie zastanawiac sie ile jest
    od jakiej dzialki podatek wtedy jest taki sam, a koszty zawsze mozna
    wrzucucic.

    Dzieki za przeczytanie moich malo precyzyjnych informacji i probe
    odpowiedzi i pomocy!

    Pozdrawiam
    Miloszek