  • Data: 2002-09-25 21:34:02
    Temat: Re: Czy to jest ulepszenie środka trwałego?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Sep 2002, Megan wrote:
    [...sławek, Maddy...]
    >+ Bardzo dziękuję za pomoc. Czytając ustawę o PDOF nasunęły mi się
    >+ wątpliwości, czy taka ścianka powoduje wzrost wartości użytkowej (ponieważ
    >+ służy do wydzielenia małego pomieszczenia magazynowego- "schowka")?
    >+ Głębiej analizując można jednak dojść do wniosku, że chyba jest to w pewnym
    >+ sensie wzrost zdolności wytwórczej. Jeśli bylibyście tak mili i
    >+ wypowiedzieli się.

    Pamiętam że był wyrok NSA (skutkiem decyzji US i odwoływania się)
    że *tylko zastąpienie* istniejącej części (w tym "kawałka
    obiektu budowlanego" :), akurat chodziło o jakieś wykaflowanie
    czy inne takie) częscią która *nie wnosi nowej wartości*
    (do ŚT) można uznać za "remont" i dać w KUP.
    Jeśli nowa część jest "istotnie lepsza" (tj. może być inna
    skutkiem zmian w technologii, ale liczą się "nowe właściwości")
    to należy uznać ją za "ulepszenie".

    >+ Drobna uwaga: nie znam kwoty całego przedsięwzięcia, ale ustalmy, że
    >+ przewyższa ona kwotę 3.500,00zł.

    Ja bym nie ryzykował i uznał za "ulepszenie", niestety
    idzie w amortyzację... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd