    From: Yarek <y...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to normalne?
    Date: Tue, 26 Jun 2007 17:19:10 +0200

    mufinek pisze:
    > Witam
    > 1 maja założyłem działalność gospodarczą, a wczoraj przed złożeniem
    > pierwszej deklaracji w US miałem kontrolę urzędu kontroli skarbowej.
    > Powód kontroli cytuję " w oparciu o posiadane przez tut. Urząd dokumenty
    > rejestracyjne kontrolowanej jednostki stwierdzono, iż nie zawierają one
    > informacji o wyznaczeniu osoby, która jest upoważniona do zastępowania
    > kontrolowanego w trakcie kontroli podatkowej - w trybie art.281 a ustawy
    > Ordynacją podatkowa" Niech ktoś napisze czy to jest normalne i czy każdy
    > ma kontrole tak wcześnie?

    To nie jest normalne. Jeśli takiej osoby nie wskazano wcześniej, to robi
    się to po rozpoczęciu kontroli.

    Dawniej (przed 2004) to nawet za bardzo nie można było ustanowić osoby
    upoważnionej do stałego zastępowania. A teraz można, ale przecież nie
    jest to obowiązkiem!

    Art. 281a brzmi:

    Podatnicy, płatnicy, inkasenci oraz następcy prawni *mogą*, w formie
    pisemnej, wyznaczyć osobę fizyczną, która będzie upoważniona do ich
    zastępowania w trakcie kontroli podatkowej, oraz zgłosić tę osobę
    naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu w sprawie opodatkowania
    podatkiem dochodowym.

    Skąd pochodzi ten cytat?
    Co w upoważnieniu masz podane jako podstawę prawną i jako zakres kontroli?

    --
    Yarek