  • 1. Data: 2007-06-26 14:29:33
    Temat: Czy to normalne?
    Od: mufinek <m...@a...pl>

    Witam
    1 maja założyłem działalność gospodarczą, a wczoraj przed złożeniem
    pierwszej deklaracji w US miałem kontrolę urzędu kontroli skarbowej.
    Powód kontroli cytuję " w oparciu o posiadane przez tut. Urząd dokumenty
    rejestracyjne kontrolowanej jednostki stwierdzono, iż nie zawierają one
    informacji o wyznaczeniu osoby, która jest upoważniona do zastępowania
    kontrolowanego w trakcie kontroli podatkowej - w trybie art.281 a ustawy
    Ordynacją podatkowa" Niech ktoś napisze czy to jest normalne i czy każdy
    ma kontrole tak wcześnie? A może to wynik działania konkuręcji ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-26 14:34:08
    Temat: Re: Czy to normalne?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-06-2007 o 16:29:33 mufinek <m...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ordynacją podatkowa" Niech ktoś napisze czy to jest normalne i czy każdy
    > ma kontrole tak wcześnie? A może to wynik działania konkuręcji ?

    A ja myślałem że tego zastępcę wyznacza się na początku kontroli?
    Bo gdzie to wpisać w dokumentach rejestracyjnych ?

  • 3. Data: 2007-06-26 15:19:10
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    mufinek pisze:
> [...]
    > kontrolowanego w trakcie kontroli podatkowej - w trybie art.281 a ustawy
    > Ordynacją podatkowa" Niech ktoś napisze czy to jest normalne i czy każdy

    To nie jest normalne. Jeśli takiej osoby nie wskazano wcześniej, to robi
    się to po rozpoczęciu kontroli.

    Dawniej (przed 2004) to nawet za bardzo nie można było ustanowić osoby
    upoważnionej do stałego zastępowania. A teraz można, ale przecież nie
    jest to obowiązkiem!

    Art. 281a brzmi:

    Podatnicy, płatnicy, inkasenci oraz następcy prawni *mogą*, w formie
    pisemnej, wyznaczyć osobę fizyczną, która będzie upoważniona do ich
    zastępowania w trakcie kontroli podatkowej, oraz zgłosić tę osobę
    naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu w sprawie opodatkowania
    podatkiem dochodowym.

    Skąd pochodzi ten cytat?
    Co w upoważnieniu masz podane jako podstawę prawną i jako zakres kontroli?

    --
    Yarek

  • 4. Data: 2007-06-26 15:34:55
    Od: mufinek <m...@a...pl>

    Yarek wrote:

> [...]
    >

    > Skąd pochodzi ten cytat?
    > Co w upoważnieniu masz podane jako podstawę prawną i jako zakres kontroli?

    Zakres kontroli:
    "Zgodność podanych danych rejestracyjnych ze stanem faktycznym"
    Podstawa prawna:
    Art.283 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z
    2005r Nr.8, poz 60, z pozn.zm
    Kontroler czy to inspektor wypytywal mnie co bede robil gdzie
    dzialalnosc i takie tam a ja mowilem ze dopiero "zamierzam" .....Mialem
    8 faktur na krzyż !nie mieli sie czego czepić ale dlaczego tak wczesnei
    w pierwsyzm miesiacu od rozpoczecia ?

  • 5. Data: 2007-06-27 01:34:53
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > dzialalnosc i takie tam a ja mowilem ze dopiero "zamierzam" .....Mialem
    > 8 faktur na krzyż !nie mieli sie czego czepić ale dlaczego tak wczesnei

    pewnie musza wykonac narzucony limit kontroli, a to najlatwiejsza i
    najszybsza z kontroli
    zastanawia mnie czy zainteresowali sie fakturami o ktorych wspominasz, bo
    bynajmniej nie lezalo to w zakresie kontroli
    a jesli tak czy owy fakt ujety zostal w protokole, czy tez skrzetnie
    pominiety?

    grzess

  • 6. Data: 2007-06-27 04:16:19
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    mufinek napisał(a):
    > Witam
    > 1 maja założyłem działalność gospodarczą, a wczoraj przed złożeniem
    > pierwszej deklaracji w US miałem kontrolę urzędu kontroli skarbowej.

    UKS do Ciebie przyszedł??? Czy może jednak US? Bo to są jednak różne
    instytucje...

    pzdr

    Tomek

    P.S. Gdzie to tacy nadgorliwi są?

  • 7. Data: 2007-06-27 07:37:12
    Od: mufinek <m...@a...pl>

    grzess wrote:

> [...]
    > bynajmniej nie lezalo to w zakresie kontroli
    > a jesli tak czy owy fakt ujety zostal w protokole, czy tez skrzetnie

    Napisane mam w protokole ze Pan XXX przedstawił rejetry VAT i KPIR za
    miesiac maj ...Ja niewiem co oni sprawdzaja, koles (inspektor)
    powiedzial ze kontrola sprawdza czy firma istnieje ...Popytali mnie
    troche co zamierzam robic i takie tam no i tyle napisali protokol i
    pojechali.Kontrola trwala godzine
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-06-27 07:41:43
    Od: mufinek <m...@a...pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

    > UKS do Ciebie przyszedł??? Czy może jednak US? Bo to są jednak różne
    > instytucje...
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek
    >
    > P.S. Gdzie to tacy nadgorliwi są?
    Urząd skarbowy w Jaśle (woj. podkarpackie)

  • 9. Data: 2007-06-27 11:09:45
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "mufinek" <m...@a...pl> napisał

    > Urząd skarbowy w Jaśle (woj. podkarpackie)

    W 2002 roku mialem kontrole US jeszcze
    przed formalnym zalozeniem firmy. Mnie juz nic nie zdziwi...

    Piotr

  • 10. Data: 2007-06-27 21:39:45
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Napisane mam w protokole ze Pan XXX przedstawił rejetry VAT i KPIR za

    a wiec zgodnie z tym co w protokole, rejestrow, ksiegi i f-r nie sprawdzano?
    :)

    grzess