  • 1. Data: 2003-12-17 23:45:10
    Temat: Czy to przekret z kosztami ???!!!
    Od: " Krzysztof Czerwinski" <k...@g...pl>

    W firmie handlowej przedstawiciele maja do dyspozycji samochody firmowe, na
    umowie uzyczenia. Kazdy przedstawiciel ma swoja DG. Korzystajac z auta
    firmowego, na podstawie zapisow umowy, pokrywaja koszty jego eksploatacji
    (przeglady, naprawy, paliwo etc.) z wlasnych srodkow, ktore nie sa im
    zwracane :/ Pomijajac to, ze to zdzierstwo, sprawa ma rowniez inny aspekt, a
    mianowicie, za poniesione przez handlowcow koszty firma KAZE przedstawiac FV
    wystawiane na NIA a nie na handlowca jako przedsiebiorce... dodatkowo
    kosztami paliwa obarcza PH na podstawie rozliczen z karty FLOTA wystawionej
    na NIA oraz odlicza sobie VAT i poniesione koszty, mimo ze de facto to nie
    ona poniosla te koszty... Czy to nie jakis WAŁ???

    Jesli ktos zechce mi odpowiedziec, to bede wdzieczny. Dziekuje z gory.

    Krzysztof.

  • 2. Data: 2003-12-18 05:00:54
    Temat: Re: Czy to przekret z kosztami ???!!!
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 17 Dec 2003 23:45:10 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo.podatki, Krzysztof
    Czerwinski napisał(a):

> [...]
    > ona poniosla te koszty... Czy to nie jakis WAŁ???
    >
    > Jesli ktos zechce mi odpowiedziec, to bede wdzieczny. Dziekuje z gory.

    Co to znaczy "..dodatkowo kosztami paliwa obarcza PH ..." ? Wystawia
    Fakturę ?
    Jeżeli tak to wszystko w porządku : księguje koszty na podstawie faktur
    zakupu i refakturuje je PH.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2003-12-18 07:02:08
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > Co to znaczy "..dodatkowo kosztami paliwa obarcza PH ..." ? Wystawia
    > Fakturę ?
    > Jeżeli tak to wszystko w porządku : księguje koszty na podstawie faktur
    > zakupu i refakturuje je PH.

    Eeee chyba to jednak niezły przekręt. Z tego co zrozumiałem, to PH
    ponosi rzeczywiste koszty, a firma faktury ładuje sobie w koszty, mimo, że
    ich nie ponosi! Nieźle! No ale cóż - jak zwykle: nie podoba się, to wynocha!
    Przykre to, ale niestety na dziś to norma w Polsce :-(

    A może da się coś z tym zrobić? Co na to US? Co jak co, ale takie
    przewały to ścigać by należało!

    pozdrawiam,
    MK.

  • 4. Data: 2003-12-18 10:24:45
    Od: "Krzystof Czerwinski" <k...@g...pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]

    > Fakturę ?
    > Jeżeli tak to wszystko w porządku : księguje koszty na podstawie faktur

    Nie, nie... Gdyby refakturowala to nie pisalbym o tym ;)

    Pzdr. Krzysztof.