  • 1. Data: 2004-09-15 11:03:58
    Temat: Czy trzeba prowadzic dzialalnosc gospodarcza?
    Od: g...@o...pl

    Witam.
    Czy osoba ktora kupuje towar w hurtowni i nastepnie sprzedaja go np. na allegro
    powinna miec zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza?
    Czy istnieje mozliwosc takiej dzialalnosci bez zadnej rejestracji?

  • 2. Data: 2004-09-15 11:10:10
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Czy istnieje mozliwosc takiej dzialalnosci bez zadnej rejestracji?

    Istnieje. Nazywa sie ona - "szara strefa" :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 3. Data: 2004-09-15 11:43:19
    Od: g...@o...pl

    > Istnieje. Nazywa sie ona - "szara strefa" :)

    To znaczy, ze w hurtowii nie trzeba okazywac jakis dokumentow pozwalajacych na
    handel??
    Internet tez przeciez nie jest anonimowy? Czy wobec osob handlujacych bez
    pozwolen sa wyciagane jakies konsekwencje??
    Pytam, bo mysle o jakims dodatkowym zajeciu, chcialbym sie zajac czyms takim
    ale musze najpierw policzyc czy stac mnie na zalozenie dzialalnosci oraz czy to
    w ogole ma sens. Czy po oplaceniu wszystkich skladek, podatkow itd, zostanie
    jeszcze cos dla mnie.

  • 4. Data: 2004-09-15 12:04:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > To znaczy, ze w hurtowii nie trzeba okazywac jakis dokumentow
    pozwalajacych na
    > handel??

    Raczej nie - jesli zabrzeczysz gotowka sprzedaja , co bedziesz chcial... -
    no chyba, ze nie beda mieli kasy fiskalnej - ale i wtedy mozesz im zmyslic
    nazwe firmy lub podac dane jakiejs firmy ktora znasz. Ich nie obchodzi
    rzetelnosc nabywcow - jesli dostana gotowke, to wszystko bedzie OK. Dostawcy
    sa sprawdzani (VAT rulez) - nabywcy nie.

    > Internet tez przeciez nie jest anonimowy? Czy wobec osob handlujacych bez
    > pozwolen sa wyciagane jakies konsekwencje??

    Teoretycznie tak - w praktyce na Allegro - w tlumie, mozesz sie czuc w miare
    bezpiecznie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2004-09-15 12:14:34
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dobra poodpowiedz... Zarowno dla jednej jak i dla drugiej takiej
    > formy:-(

    "Zmyslanie" danych firmy raczej sie nie powiedzie, bo na ogol hurtownie
    wymagaja dokumentow firmy przy pierwszym zakupie. Jesli juz cos probowac to
    co najwyzej "podpiecia sie" pod jakas inna, znana firme z prawdziwymi
    danymi. Co tez niekoniecznie musi sie zawsze udac (moze istniec "lista osob
    uprawnionych do podpisywania faktur vat", wprawdzie faktur juz podpisywac
    nie trzeba, ale hurtownie bywaja czasami malo dynamiczne...). Jesli
    natomiast podasz sie za taka osobe, to zaczyna to juz byc grozne (w sensie,
    ze jest przestepstwem, no i moralnie tez niezbyt wyglada).

    marekz

  • 6. Data: 2004-09-15 12:39:55
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    > sa sprawdzani (VAT rulez) - nabywcy nie.

    > Teoretycznie tak - w praktyce na Allegro - w tlumie, mozesz sie czuc w
    Tia, szczegolnie kiedy zaczniesz handlowac hurtowo i zastosujesz sie do
    wczesniejszych porad:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 7. Data: 2004-09-15 13:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, SDD wrote:
    [...]
    >+ no chyba, ze nie beda mieli kasy fiskalnej - ale i wtedy mozesz im zmyslic
    >+ nazwe firmy lub podac dane jakiejs firmy ktora znasz.

    Polecam zapodanie googlowi hasła "firmanctwo".
    Nie pamietam ile się za to dostaje :>, zdaje się w RP było :|

    >+ Ich nie obchodzi
    >+ rzetelnosc nabywcow - jesli dostana gotowke, to wszystko bedzie OK.

    Znalazł się optymista :)
    Niedawno (no, nie dalej jak kwartał ;)) na .prawo był gość któremu
    dostawca zaaplikował karę umowną - właśnie za przekroczenie progu
    handlu detalicznego przez hurtownika. Krótko mówiąc: zależy co
    kto rozumie przez "hurtownię", bo nazwa AFAIK prawnie zastrzeżona
    nie jest i można sobie otworzyć zakład "hurtownia zapałek dla
    całego bloku, 5000 szt zapałek kwartalnie".
    Ale "realne" hurtownie bez dostarczenia przynajmniej wpisu do
    EDG/KRS oraz kopii NIP "z firmą" nie rozmawiają - NAWET jeśli
    PROWADZĄ sprzedaż "dla osób z ulicy" ! Ale wtedy "na paragon"
    (może być z fakturą :)).

    >+ Dostawcy sa sprawdzani (VAT rulez) - nabywcy nie.

    No, jak US będzie chciał akurat "coś" udowodnić (np. że sprzedają
    bez "obowiązku kasy") to chyba każdy powód będzie dobry...

    >+ Teoretycznie tak - w praktyce na Allegro - w tlumie, mozesz sie czuc w miare
    >+ bezpiecznie :)

    ...raz na rok zdarza się dyskusja rozpoczęta: "ktoś na mnie doniósł"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-09-16 07:51:20
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Użytkownik g...@o...pl napisał:

    > Witam.
    > Czy osoba ktora kupuje towar w hurtowni i nastepnie sprzedaja go np. na allegro
    > powinna miec zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza

    Możesz sie nie rejestrowac ale podatki musisz zapłacic dochodowy i Wat .
    Wat zapłącisz od całości sprzedazy bez odliczenia naliczonego jak sie
    nie zarejestrujesz. Chyba ze cie nikt nie złąpie ani nie podkabluje.
    Taka sprzedza nei ejst sprzedaża wąłsnych rzeczy a wiec jest to sprzedaż
    rzeczy nabytych w tym celu. czyli jest działalnoscia gospodarcza.
    Powodzenia J

  • 9. Data: 2004-09-16 13:11:25
    Od: g...@o...pl

    Jezeli bede sie tym zajmowal to tylko prowadzac dzialalnosc gospodarcza. Wydaje
    mi sie, ze nie warto ryzykowac z szara strefa w internecie bo przeciez kazda
    tranzakcja to zostawiony slad. Zdaje sobie sprae z tego ze czesc ludzi
    handlujacych w sieci dziala w szarej strefie i oknkurowac z nimi cenowo moze
    byc trudniej, ale skoro nie maja zarejestrowanej dzialanlosci to placac za
    towar w hurtownii placa tez Vat. Z drugiej strony ja Vat bede musial doliczyc
    do ceny wiec dla klienta wyjdzie to samo. (Chyba tak to dziala, bo jesli mam
    byc szczery nie prowadzilem jeszcze zadnej dzialanosci wiec zamierzam dopiero
    poszukac informacji na ten temat, przy okazji zna ktos moze jakies dobre
    serwisy internetowe?? Jestem w o tyle dobrej sytuacji, ze pracuje i zdaje sie
    ze prowadzac dzialalnosc nie bede musial placic ZUS'u czy jakiegos innego
    podatku bo robi to za mnie firma).
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-09-21 06:41:46
    Od: "Fsanz" <f...@v...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sie
    > ze prowadzac dzialalnosc nie bede musial placic ZUS'u czy jakiegos innego

    Namawiam jednak na dziłalność, tym bardziej ze masz juz stałe zatrudnienie.
    Zakładając firmę bedziesz zobowiązany płacić do ZUS tylko składkę zdrowotną
    1x w mc. obecnie to kwota 148,46zł.
    Jesli wybierzesz KPIR czyli książkę przychodów i rozchodów, to kupujesz
    towar na fakturę VAT. (np.rejerstujesz komórkę, telefon, internet, na firmę,
    aby dostawac faktury VAT i wszystko inne o do działalności tobie potrzebne
    [lokal, prąd]), a potem sprzedajesz towar także na faktury VAT, tudzież
    paragony z kasy fiskalnej (jesli bedzie cie na nia stac) i na koniec
    miesiaca podliczasz jakich dokonałes wydatków, ile sprzedałes i od różnicy
    płacisz 19% podatku minus kwota wolna od dochodu 530,08zł i minus ta składka
    zdrowotna zapłacona. A drugim podatkiem, jest podatek VAT który obliczasz:
    VAT sprzedaż - VAT zakupy = rożnica do zapłaty, ewent. do przeniesienia na
    nast.miesiąc jesli nie wychodzi nadwyzka do zapłaty w danym miesiacu.
    tak w skrócie wygląda prowadzenie działalności gospodarczej.
    czasem moze zdazyc sie tak, ze koszty bedą rowne przychodom i wtedy podatku
    nie bedziesz płacił.
    a jesli firma ci sie rozkreci i bedziesz miał duze przychody to zatrudnisz
    osobę która się tym wszystkim zajmie a ty tylko bedziesz liczył zyski i
    straty....
    :)

    Fsanz