  • Data: 2004-05-31 16:37:58
    Temat: Re: Czy warto być VAT'owcem ?
    Od: Marcin Jurczuk <s...@U...stars.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik spłodził co następuje:

    > Jeśli będziesz współpracował z firmami i miał VATowskie koszta - tak. W
    > innym wypadku (raczej) nie. Bez VATu opłaca się przy sprzedaży osobom
    > fizycznym i minimalnych kosztach ovatowanych (usługi itp.).
    >
    > Pamiętaj, że czasem trzeba być VATowcem - jeśli masz np. 'doradztwo
    > informatyczne' w zakresie DG, to musisz. ;) I szereg innych...
    Chodzi o to, że miesiąć w miesiąc będę wystawial rachunek(fakturę) na 2k PLN
    dla firmy za "Zarządzanie bazą danych". I jeśli będę nie VAT'owcem to
    wystawiam rachunek 2000 PLN - jeśli VAT to 2000 netto - dobrze rozumuję ?
    Rachunek to 2000 PLN brutto a faktura to 2000 netto - różnica 440 PLN.
    Jak jak dostaję rachunek do odprowadzam od niego tylko podatek i zostaje mi
    2000 - (2x190). A jesli wystawiam fakturę to de-facto kosztuję firmę 2440
    brutto przy tym samym zysku dla mnie.

    Chodzi mi o taką sytuację. Czy dobrzę rozumuję - DG to nowość dla mnie.

    --
    Regards ...
    spock at stars.eu.org