  • Data: 2009-10-19 12:29:31
    Temat: Re: Czy wszystko trzeba wrzucać w KUP?
    Od: "Nixe" <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał

    > w rachunku zysków i start ujmuje się *wszystkie* przychody i *wszystkie*
    > koszty dotyczące danego okresu, niezależnie od tego, czy są to
    > przychody/koszty podatkowe czy niepodatkowe

    Rozumiem.
    W jakiej zatem pozycji w rachunku zysków i strat ujmuje się koszty NKUP
    czyli niepodatkowe?
    Czy może po prostu nie ma jakiejś specjalnej pozycji i wpisuje tam gdzie
    inne koszty, w zależności od typu?

    > podstawę opodatkowania uzyskujesz, korygując otrzymany wynik (przychody
    > minus koszty) o przychody i koszty niepodatkowe.

    A w jaki sposób dokonuje się tej korekty? Na jakimś koncie czy w samym
    rachunku z. i s.
    To już z czystej ciekawości pytam, ponieważ byłam święcie przekonana, że w
    rachunek z.i s. w ogóle nie ujmuje się kosztów niepodatkowych i dlatego nie
    robi się żadnej korekty wyniku.
    I co to są "przychody niepodatkowe", bo o tym pierwszy raz słyszę, albo może
    nie kojarzę :)

    Pozdrawiam
    Nixe