    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 9 Jun 2010 00:59:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy za korekty fvat do zera cos mi grozi ?

    On Tue, 8 Jun 2010, s...@a...pl wrote:

    > W takim razie co dokumentowała faktura VAT, skoro nie było sprzedaży?

    "Wydanie". Bardzo zbliżone znaczeniowo do cywilnoprawnego "posiadania"
    (a raczej "przejścia posiadania"), choć określone innymi słowy
    (nie wiem po co i dlaczego innymi, może ustawodawca wie, a może
    wie ten co jakiś haczyk w tym zaszył).

    Podstawowa rzecz przy VAT: VAT *nie należy się* od transakcji sprzedaży,
    być może z drobnymi wyjątkami ;)
    W ustawie jest odrębna, lokalna dla VAT definicja pojęcia "sprzedaż"
    która nie pokrywa się z cywilnoprawnym znaczeniem umowy sprzedaży.

    Art.7.1:

    Przeczytać trzeba powoli i na spokojnie :D

    Na mój gust wszelkie formy takiego wydania, obojętnie czy była to
    cywilnoprawna "sprzedaż na próbę", "sprzedaż z prawem odkupu" czy
    też "użyczenie pod zastaw wartości celem pomacania przed prawdopodobną
    sprzedażą" po równi kwalifikują się do wystawienia f-ry VAT.

    pzdr, Gotfryd