eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
  • Data: 2022-07-13 19:47:37
    Temat: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-13 o 16:23, Tomasz pisze:

    > Skoro nie wyceniasz swojej pracy nad przygotowaniem "excela",

    Używam namiętnie arkuszy kalkulacyjnych do wszystkiego. Jak w ciągu dnia
    nie otwieram z 5 z nich to znaczy, że nic nie robię.

    Jak przygotowywałem rozliczenie najmu to miałem dużo dziwnych rzeczy do
    policzenia.
    Developer w ostatniej chwili rozdzielił mieszkanie od garażu, a
    wynajmuję tylko mieszkanie. Jaka część kredytu na mieszkanie?
    Nie wiedziałem, że lepiej wziąć kredyt wcześniej i mieć swoje środki na
    wykończenie. Wziąłem w ostatniej chwili - część na konto dewelopera,
    część na moje - na wykończenie i wyposażenie. I znów jaką część kredytu
    mogę uznać, za związaną ze źródłem przychodu.
    Ogólnie chodziło o to jaką część odsetek mogę wliczać w koszty najmu.

    Rejestr przychodów dla ryczałtu wydaje mi się, że powinien być banalnie
    prosty. Ale nie wykluczam, że lepiej może być użyć jakiegoś programu.
    Na pewno poczytam o nich. Ale wydaje mi się, że tam nie będzie tak, że
    zaznaczę flagę [v]Ryczałt i program będzie miał tylko jedną kolumienkę
    liczb. Nie wiem czy da się zobaczyć program w działaniu bez jakichś
    cyrków w stylu podawanie swoich danych.

    > nad
    > sprawdzeniem kontrahentów (taaa ryczał, to płacę na konto, które mi podadzą,
    > co tam VAT...)

    Napisałeś to niezrozumiałym dla mnie szyfrem.
    Mam wrażenie, że masz coś innego na myśli niż korepetycje.

    > to może będzie taniej -- do najbliższej kontroli :P

    Nie napisałem 'taniej'. Napisałem 'prościej'.

    Poza tym ogólnie lubię mieć wszystko pod kontrolą, a nie, że jakiś
    program coś tam jakoś policzył.

    Na przykład jak potrzebowałem DES, AES, SHA, CMAC, HMAC to nie wziąłem
    żadnej biblioteki tylko pobrałem ze strony https://www.nist.gov opisy
    tych algorytmów i je sobie sam napisałem.

    Moje doświadczenie jest takie, że z czyimiś programami to zawsze tylko
    kłopoty. Przez wiele lat, co roku US wzywał nas wszystkich bo ich
    program nie umiał prawidłowo zweryfikować naszych PITów.
    % udziału w zyskach w PIT każą wpisać z dokładnością do 2 miejsc po
    przecinku (u nas to 16,67%). A gdzie indziej trzeba wpisać np. przychód
    firmy i przychód przypadający na wspólnika (czyli 1/6). Jakiś baran
    piszący program sprawdzał kwotę o 8 miejscach znaczących (z groszami)
    stosując po drodze w obliczeniu liczbę, która została zaokrąglona do 4
    miejsc znaczących i nie pomyślał, że to się nie musi zgadzać.

    Kiedyś przez nie zauważony przeze mnie błąd w programie do PITów (nie
    sprawdzam wysyłanego pliku (XML chyba)) US zawiadamiał o moim przypadku
    Izbę Skarbową.
    Ogólnie na wydruku (i pdf) wyglądało na dobrze wypełnione (choć było źle
    wypełnione) a wysyłane było źle.
    Dla zainteresowanych:
    Jak się wpisało '1000' to na ekranie (i w pdf) było '1 000' a wysyłało 1000.
    Jak się wpisało '1 000' to na ekranie (i w pdf) było '1 000' a wysyłało 1.

    P.G.