    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czym grozi podpisanie korekty?
    Date: Sat, 24 Apr 2010 09:41:32 +0200

    > Błąd w pytaniu ;)
    > Kierowca też może przejechać podwójną ciągłą, pytaniem jest czy
    > wolno, ew. czy powoduje to konsekwencje prawne, a nie czy może :)

    Gotfryd, stajesz się trudny.... Czytasz tylko pierwsze definicje słów.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2484892

    móc
    1. <<być w stanie coś zrobić>>
    2. <<mieć prawo do czegoś>>
    3. <<jest prawdopodobne, możliwe, np. Jeśli się pośpieszymy, możemy
    przyjść na czas.>>

    więc pytanie jest poprawne (patrz definicja 2)

    > BTW, IMVHO:
    > Zawsze możesz poprosić o podpisane kopie.

    I co mi to da?

    > A problemem niekoniecznie są faktury, lecz pytanie czy to
    > są faktury do paragonów i jak to z tymi paragonami było.

    Nie mam pojęcia. Żona zamawiała zdjęcia, ja płaciłem i odbierałem
    zdjęcia. Nie czułem potrzeby ewidencjonowania tego. Ani nie czuję
    potrzeby teraz prowadzenia śledztwa (zwłaszcza, że baba jest wredna
    prukwa i nie zależy jej na sprzedaży)

    > Jeśli kwota mniej więcej się zgadza, to IMVHO można by
    > potwierdzić - przecież przepisy o ograniczeniach (m.in.
    > z żądaniem podpisu, pomijając jego nadmierną restrykcyjność,
    > ale z drugiej strony - wypełniającą "lżejszy" wymóg posiadania
    > dowodu dostarczenia odbiorcy) mają na celu zapobieżenie
    > odliczeniu niezapłaconego podatku.

    Kurde, słowa z tego nie rozumiem :(

    > Skoro nie odliczasz, to IMVHO konsekwencji nie powinno to
    > za sobą nieść. No chyba że płaciłeś po 30 zł a korekty są
    > na 3000 ;)

    Nie wiem, bo nie mam oryginałów.

    > Starczy AFAIK.
    > Ale drogo wychodzi, no i sam sobie odpowiedz na pytanie: co
    > zrobiłbyś, jakby Ci ją przysłali?

    No odebrał bym. W końcu potwierdzam tylko odbiór przesyłki i nie wiem co
    w niej w środku jest.

    > W sumie podpisanie *odbioru* korekty nie jest niczym innym,
    > zwróć uwagę jak opisane jest pole do podpisu - czy tylko
    > "potwierdzam odbiór", czy "poświadczam za zgodność" :>
    > (a jak nic nie ma, to można z palca dopisać ten "potwierdzam
    > odbiór").

    OK. Czyli odesłać im z hasłem ,,potwierdzam odbiór'' i wtedy nie mogą mi
    np. powiedzieć, że się zgodziłem z treścią i że mam dopłacić np. kasę?
    Albo że zaakceptowałem nieistniejące transakcje?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek