  • Data: 2006-08-14 12:50:31
    Temat: Re: Czynny żal
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert wrote:

    > Jeżeli nie odtworzę wszystkich faktur zakupu i sprzedaży (a tak
    > napisałem), to jakim cudem wyjdzie podatek większy?

    Nie napisałeś "sprzedaży" tylko "kosztowych". Faktury 'kosztowe" to
    faktury zakupu. I jest oczywiste, że jeśli nie masz faktury na zakup,
    to nie wliczysz tego w koszty. A jak koszty masz mniejsze, to dochód
    większy. I podatek też wychodzi większy.

    > Przed złożeniem czynnego żalu miałem uregulowane wszystko w US, z
    > mojej strony byłem na zero, natomiast US, jest mi winien kilkanście
    > złotych VAT-u.

    Ale nie posiadasz w tej chwili dokumentów, na podstawie których mógłbyś
    udokumentować swój dochód. Jeśli nawet ten twój "czynny żal" uchroni
    cię przed karą za zniszczenie dokumentów, to nic nie da w sprawie
    konieczności odtworzenia faktur, ponownego przeliczenia podatków i
    ewentualnej dopłaty z odsetkami. Twój błąd polega na tym , że to
    wszystko należało zrobić przed "czynnym żalem". I będziesz miał
    szczęście jeśli US nie zechce wykorzystać tego drobiazgu aby uznać
    "czynny żal" za nieskuteczny.

    Jeszcze raz piszę żebyś zrozumiał. Masz nie jeden problem a dwa:
    1. Ewentualna kara za nieprzechowywanie dokumentów. W tym wypadku być
    może czynny żal cię obroni.
    2. Konieczność wyliczenia się z podatków. Oznacza to koniecznośc
    odtworzenia wszystkich faktur i jeśli się nie uda to ewentualne dopłaty.